fredag 19 augusti 2016

Dag 8,9 och 10

Dagarna försvinner.... Lurreman hemma igen....Jag glömmer blogga.... 
I tisdags hade jag vit dag igen.... Riktigt rufft efter en orange dag... Jag var hungrig precis hela tiden... Inte på godis, kakor och snacks,,men på mat,,,ost,,,knäcke med smör...... I tis morse kom Fredriks föräldrar på frukost då vi skulle ut och köra en runda med dom i deras nye bil... Så fuska faktiskt med en halv fralla till frukost tsm med 2 äggvitor... Crap.... Men men..... Sen följde jag schemat igen..

Frukost - 1/2 fralla, 2 kokta äggvitor
Lunch - omelette
Mellis - Laxomelette 
Middag - kyckling med curry 

I onsdags hade jag min första gröna dag.. Jooooodiladdihoooo... Sallad och grönsaker❤️ 
Till frukost blev det keso frutti .. Bästa frukosten just nu.. Keso blandat med turkyoghurt och mosade bär med lite fröer och chasewnötter 

Solen sken,, hyfsat varmt ute.. Jag och Lurre tvätta bilarna och städade dom.. Fredrik fixa trädgårdssysslor.. 

När vi var klara körde vi en liten scooplakecamp.. Pilkastning, basket, boule och fotbollskrocket. Lurre vann..Fredde tvåa,,, Jag kom sist... som alltid .. Innan det var tid för fotbollsträning fick de bli mellis.. Jag glömde lunch.. Blev 2 fröknäcke med tonfiskröra och grönsaker.

Fredrik fixa midda Medans vi var borta.. Fick bli kyckling till mig och köttbullar och pasta till dom. 
Ser ut som pasta,,, men det är sparris .. Satt som en smäck . 

Igår, Tors.... Ojojojoj.... Där var jag utanför ramarna igen.... Men man kan inte vara strikt precis heeeeeeela tiden... Det är min sista semestervecka , och jag vet att det blir andra rutiner från måndag! 
Vi starta med frukost hos Fredriks föräldrar med frallor,,, Jag tog en grov,,, med gurka på... Vi skulle ut och köra en runda igen med dom.. Ny bil,,, såååå fin och skön... Vi körde lite på Bjäre... Tycker det är såååå mysigt.. Jag älskar att åka rundor!! Och se en massa man aldrig sett... Nu hade jag iof sett det mesta av gårdagen redan,,men det gör inget... Torekov, Båstad , Hovs Hallar.. Vackert så jag smäller av.... Och nu fick även Lurre se det. Lunchen intogs i Torekov... Dyrt som pocker med vissa rätter.. Jag och svärmor tog stekt sill med mos ( för jag kände att fisk är okej,,,istället för hamburgare, korv eller kebabbtallrik) . Jag smaka en kula mos,, jag var i himlen.. Magiskt!! Svärfar käka pyttipanna som oxå såg god ut. Lucas och Fredrik tog kebabbtallrik .. 
Efter Torekov blev det Hovs Hallar.... En liten promenad iaf hehehe.... 

Sen styrde vi mot Båstad... och där skedde det igen.... Vi/Jag åt mellis,,,, En mjukglass,,, hohohohoho...Jag föll för grupptrycket hahahaha... Men jag åt så snabbt så nästan ingen hann med och se att jag höll en bägare i handen.. Slurp sa det.. 


Borde ätit klar buljong till middag... Men fick ändå bli lite mat.. Ugnsrostade grönsaker, Blomkålsris, kyckling och lite sallad... 
Jag hade ingen koll på vikten av maten... Vet att jag får äta 150g protein till vart mål... Men har faktiskt ingen koll på de andra..om det är fritt,,,eller även där 150g tillagade grönsaker... Måste kolla upp...
Faktiskt har jag struntat i mina drinkar , igår och lite i förrgår... Jag känner att jag vågar inte dricka dom... Måste först kolla med pk mottagningen... Tror tyvärr att dessa inte är ok för mig med blodförtunnande ... Jag får alltid panik om kvällarna när det maler i vaderna... Ny propp vill jag inte ha... Nä tack! Måste sluta experimentera med mig själv... Men kan man hålla sig till det andra är det ju bra... Blir dagens mission....att kolla upp......
Vägning på måndag....och blir det plus istället för minus, vet jag varför iaf,, utanför ramarna och inget kosttillskott .... Baaaaaaaam 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar