måndag 15 augusti 2016

Bröllopsdag , Dag 7 och orange.

Idag har vi bröllopsdag ❤️ Så snabbt ett år går.. Crazy.. Lika lycklig och tokkär idag som för ett år sedan.  Jag har lätt världens bästa, roligaste, galna underbaraste, tokigaste, kärleksfulla man,, min egna  Freddepedia

För ett år sedan 
Idag...selfietajm såklart.. En bild vart år på samma plats❤️ 


Idag har jag en Orange dag .. Det innebär att jag får maxa kolhydrater till varje mål idag..samt äta sallad och grönsaker..Frukt och bär.... Får äta 1 tsk salt... Bara det... Idag har varit himmelriket.... Jag våldtog typ min lunch idag , bakad potatis med Skagen... Sååååååå gott... Jag har verkligen njutit av denna dagen... Välbehövlig... 

Frukost : Drink... En tallrik kesoyoghurt med mosade bär sen kvällen innan med lite linfrön ..
En knäckemacka med banan och kardemumma på , sallad, tomat och lite mozzarella . Lite fruktsallad.

Lunch : Bakad potatis med lite Skagenröra gjord på yoghurt, rödlök dill och räkor 

Kvällsmat : En förrätt då det var bröllopsdag med resten av skagenröran på en knäcke, mozzarella och tomat och lite frukt. 
Huvudrätt : Nötbiff med ugnsrostade grönsaker ( Sötpotatis, palsternacka , morötter, paprika , vitlök och kålrot..Kryddade med färska kryddor av rosmarin, citrontimjan och dragon)  Sås gjord på yoghurt, riven gurka och lite vitlök 


Efter middagen - en drink.
Ja, jag/vi har verkligen njutit av denna dagen... Första gången vi åt sötpotatis.. Sååååå gott.. Lätt inte den sista... Nästa Oranga dag blir om en vecka.. Längtar redan hehehe.. Nu har jag Vit, grön,grön,grön,vit och grön först att ta mig igenom.. På gröna dagar får jag åtminstone äta alla sorters sallader och nån sås ,,och blomkål ... Skönt. 

Nu ska vi slappa i soffan med lite matkoma 

Summa sumaro : En fantastisk dag efter en tuff tuff vecka med enbart proteiner. Som balsam för själen. Jag har svävat....   Det bubblar i magen,,,något ät på gång hoppas jag, hohohohoho.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar