tisdag 11 februari 2014

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Jag blir helt matt! Igår på jobb, var allt frid & fröjd. Vi skrattade, skämtade och hade kul! Idag var det en riktigt "hell day". Man liksom bara : vad hände där?
Min kollega jobbar inte tisdagar & fredagar, vilket innebär att jag klonar mig själv.. Jag är både i caféet och i rastgården /pingishallen.. Typ samtidigt. Idag lämnade jag ett gäng ensamma nere i pingishallen i ca 1h för det blev köbildning i kiosken (många ville ha bullar & choklad). När jag kom ner igen, i rastgården, fick jag en chock! Hur hinner dom med allt. Soffan var förstörd, stolar låg slängda överallt, papperskorgen var upp och nervänd, kvasten knäckt, ja, grejerna var överallt... 5 av 6 pingisrack var putts väck, liksom alla bollar.. Jag fick frispel delux. Skällde och och gorma på fel personer, enl dom själva.. "det var inte vi... De såg ut såhär när vi kom" Jo tjena, och tomten finns på riktigt också.. Grrr, morr, spott och fräs. Faktiskt, storma jag in i ett klassrum, utan att tänka. Rusa fram till en misstänkt och bad om rack och boll och meddelade att dom var utvisade från spelhallen för tid och evighet. Sen slog de mig vad jag gjort.. För läraren bara stod och log (att de var bra gjort alltså), jag bad om ursäkt att jag störde honoms lektion. Han e cool lugn, och sa de var helt okej. Och såklart fick jag inte racken.. "Det var ju faktiskt inte dom heller".. Läraren blev lika galen som jag var. Gorma på dom och fick hela klassen att gå och städa upp. Underbart!

Ooooo, om man kunde ta den ena och slå den andra med...  Givetvis gick allt detta ut över alla elever. Inga fick spela mer under denna dagen. Synd de drabbar oskyldiga.. Men så måste man göra, tyvärr.. Jag var inte poppis alls idag.. Skiter jag i. I morgon är en ny dag, och jag får hitta något sätt som fyller deras behov.. Man vill ju allt ska fungera, att de ska vara kul på rasterna mm.. Idag hade alla frispel.. Inte okej.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar