tisdag 18 februari 2014

Möte, bakning & matlagning..

Idag var det möte på arbetsförmedlingen.. Helt onödigt enligt mitt tycke, men ett måste för deras del. Tydligen har regeringen bestämt, från 1 feb, att vi som arbetstränar, och alla som söker jobb och är inskrivna på arbetsförmedlingen, ska fylla i en blankett var månad, och beskriva vad vi gjort.. Typ för min del, kommer det att stå "arbetstränar 60%", och detta ska ske via nätet.. Så ska man skicka in den.. Detta var tydligen mest för att de med högre makt, ska se så våra handläggare gör sitt jobb, och tilldelar oss jobb /arbetsträningsställe mm..  Jevra byråkrati!! Aja, förhoppningsvis slipper jag detta om 1 mån, då jag hoppas på "riktigt" jobb på skolan :)

Efteråt var blev jag riktigt sugen på hembakad kanelsnäcka...  Så bilen styrde mot Ica för att införskaffa mig 1 pkt jäst. Sen blev det stora snäckor och knutar! Mums. Nu har lucas fika med på alla aktiviteter han är på under lovet. Igår & idag har han varit och spelat pingis i Landskrona med ett gäng från skolan,  kul. I morgon skulle han åka skridskor.. Torsdag blir det ev pingis igen, el tennis..

Dagens middag fick bli korv stroganoff.. Egentligen var jag sugen på hemlagad mos och stek falukorv.. Men orkade inte stå och skala potatis.. Mycket enklare med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar