tisdag 11 februari 2014

Kompishäng, succé middag och ilning till apotek

Lurre hade med sig en kompis hem idag. De ville göra smoothies till fikan. Absolut sa jag! De hade haft ett kapitel i engelskan som handlade just om smoothies, och alla hade tydligen blivit helt sugna. De gjorde enl det engelska receptet i boken, som är exakt som svenska hahahaha. Bytte dock ut äppeljuicen mot yoghurt samt skippade glassen.
 Så den blev på banan, jordgubbar och yoghurt. Men de gjorde allt själva och det var väl det som var tjusningen :) Sen lirade de dom pingis ett slag i uterummet tills de frös.. Drygt 1h. Gött att det används.. Själv har jag blivit helt slapp med det.. Tycker det är helt för kallt ;)
Wiktor stannade kvar på kvällsmat. Michael for iväg på fackmöte på jobbet så det blev bara vi tre. Jag hade tinat kyckling och gjorde en Kyckling i currysås med ris, grönsaker och bananer. O M G , vilken succé! Killarna åt som galningar..


Kycklingfilé, curry, lök, vatten, fond och lite kaffegrädde
Banannas
Grönsaker. mmmmmm
De tog vars 3 portioner, jag en ½ typ, sen var det slut... De rensade grytorna!! Underbart!!! Blir sååå glad när maten uppskattas.



Sen fick jag en påminnelse om att mitt Waran var slut. Naaaaaaj naaaaaj naaaaj.. Panik!!! Jag slängde mig i bilen 17:47 och körde i 190 till apoteket på Coop. Hade jag inte behövt.. De stängde kl 19 och inte 18, hahahaha... Och som plåster på såret hade jag även lite rabatt på burken.. Istället för 118 kr, betalade jag 22 kr..Tackarrrrrrrrr :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar