tisdag 25 februari 2014

Galenpannor, häxan surtant, "wow"lyckomöte och heta stolen

Ingen dag är den andra lik på jobbet... Igår var alla fromma som lamm.. Märkligt egentligen efter ett lov.. I morse bröt  hell ut" De var tot galna, gick bananas när de inte fick köpa choklad innan kl 9 ( min egna regel... Inte meningen gotter ska ersätta frukost!) Från att vara söta snälla Linda, förvandlades jag till Häxan Surtant och den elaka polisen samtidigt. Sket jag i... Vad ska de göra liksom... Så efter detta utbrott blev hela skoldagen fel, för de flesta.. Jag fick arga blickar, uppkäftiga svar och tilltal.. Men jaja, i morgon är en annan dag... Var dag kan ju inte vara guld och gröna skogar..för någon... Alla har vi " bad days" Så är det bara. Kommer bli mycket bättre i morgon , det är jag övertygad om !
Linda Berggrensson
 Kiosken har börjat ta mer och mer form för var dag som går.. Har fått in något nytt från Wasa nu som ska terras.. Nått Crispy schofräs... Kidsen verkar gilla det.. Och de är ju det som är huvudsaken! Nästa vecka får jag även in andra smakprover... Typ någon yoghurt med massa protein. Jag trivs såååå bra!!!

Kl 15:30 idag hade jag en date med rektorn och arbetsförmedlingen... Bampadamaaaam
*trumvirvel x 10*
JAG FICK RIKTIGT JOBB PÅ SKOLAN!!!!!!!Anställd på riktigt från den 18 mars på 75%. Wooooohooooooo Grattis till mig!!!!!! Detta var ett "wow lyckomöte" delux för mig... Jag trivs, de trivs med mig och vi trivs tillsammans... Allihopa!!! Fantastiskt!!!!!

Efter mötet for jag hem och käka snabbt med familjen och dela lyckan. Sen styrde bilen mot Eslöv ( hejja Eslöv) för ett besök hos miss gynekolog... Dags att bemästra " Heta stolen" ( finns det något mer förnedrande för kvinnor mån tro????? ja jag bara undrar....??? ) Har haft ont i äggstockarna ett tag och tror alltid det värsta: Tumörer.... Men så var inte fallet.. Skönt!! men destomindre Oskönt när man ligger där och blottar sig, när hon kört med jävla ultraljudsstaven är hon plötsligt, helt utan förvarning... - Vänta, jag ska kolla din ändtarm också,,,, sluuuurp... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJ ..... Vad i H-vete händer???? -Ja, men jo, du har problem med dina tarmar....
När jag fått tillbaka andan och återhämtat mig efter de värsta, så fråga jag vad, hur, varför??? Jo, de var inte äggstockarna jag hade ont i, utan tarmarna.. Hon var en bastant tyska/polska eller något, så när jag sa, att jag faktiskt har ont i äggstocken så blev bara svaret : Nä,!! de är tarmen, jag skriver ut Laktulos till dig, drick de 2-3 dagar i veckan så kommer du inte ha ont mer! - Eeeeh, jaha, okej svara jag och åkte hem i 190...




1 kommentar:

  1. GRATTIS!!!!!!!!
    F*n så skönt det måste kännas :) kag är jätte glad för din skull.
    gyn...ja du...det är vad det är :)
    Men det slår inte mitt besök förra måndagen. Men det skriver jag inte här...messar dig istället.
    kramar E

    SvaraRadera