måndag 26 maj 2014

Utflykt!

Idag hänka jag på 7orna till Tekniska museet i Malmö, med Alex & Pavlos. Rätt coolt faktiskt! Har nog inte varit på museer efter 2010, minst... Och flera år innan dess med för den delen... Borde göra sånt oftare, men tyvärr uppskattar man inte de förrän man blir "äldre"  (uooooo, skrev jag äldre.......?  Slog mig precis hårt i huet,  "jag är inte!! gammal, inte ännu iaf hehehe")
Skitsamma, kul var de iallafall.
Retro.. Den första kom på 1800 talet...
Nu snackar vi bensinump!
Checkar utsikten från Ubåtsögat..
Coolingarna!
Men de roligaste var sightseeing efteråt...!!!!!  Först ner till Turing Torso, och kolla fete husen /lägenheterna, som kostar multom varje månad (hur har folk råd??) 
 
T T
  Sen en tur till Zlatans hus... Där gick jag igång (kändiskåt)!!!  De e ju helt tomt, men jag blir ändå begeistrad av att, jag, står liksom utanför en världskändis hus... Zlatans hus.. Amen kom igen liksom.. Hade nog stått kvar ännu om inte bilarna rullat vidare (hade nog tom varit inne i huset hehehe)  Sen drog vi upp till hans gamla "hood"  Rosengård... Ja, där var jag livrädd!! Våga knappt se mig omkring.. En av eleverna fick fota åt mig... Scarry shiiiit....  Såg huset /lägenheten han bodde i som barn, såg lilla fotbollsplanen han hängde på dag som natt... Rätt coolt ändå... Sen körde vi in i Rosengårds centrum.. Och där gasa vi på rätt snabbt...
 
Men coooolt eller ???
Villan
Villan
Här bodde han
Här hängde man relativt ofta... Då grusplan, med 2 stålböjar som mål.. Idag lite finare, som han själv fixat! :)
 
Fick även en guidad tur till Alex hus,,,, där vi vinka till hans fru ;)  Jag var fullt övertygad om att vi skulle stanna på kaffe där.... Var sååååå kaffesugen!! Men ack nä.... Vi överraskande barnen istället med donken i Lomma (ja, jag visste inget, så blev själv överraskad hehehe)  Glömde bort kaffesuget och tog en mango smoothie istället! Satan i gatan vad go den var.. Fick hjärnfrys delux bara. As kall, onödigt kall...
 
Mmm
 
Fick föresten en sightseeing innan museet också.. Körde förbi Kirseberga anstalten.. Herregud, den ligger ju mitt i ett bostadsområde.. Galet, men coolt.. Tänk, ett fängelse, mitt i, sådär bara.. 

Sjukt vilka sidor Malmö har.. Eller ja, de har väl egentligen alla städer... En ljus sida, en mörk sida... Först Rosengård, och getto, sen ett par minuter i bil därifrån, värsta lyx villor och fin badstrand, fina parker, stan, massa turister mm mm.. Underligt, men intressant...
Dagen var iallafall väldigt lyckad!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar