söndag 4 maj 2014

Ännu en tårta...

Fick ett snabbt besök av Lucas kusin Tommy idag, samt hans tjej Simona.. De var på besök i Sverige och kom över för att säga hej innan dom for till Danmark igen.. 
Givetvis gav jag mig på den goa tårtan igen... Lite mer bär idag, och enbart jordgubbar och banan.. Önskemål frpn övriga familjen.. Själv gillar jag när man vräker å olika slags frukter och bär... Sådär så det ser tokmycket ut.... 


Denna tårta har inget namn....

Namnlös tårta:
1 pkt marängbottnar
1 förp Vaniljvisp
Lite nutella, typ 3/4 dl
Lite kolasås
Lite marschmallowfluff
1 digestivekex
3 rutor marabouchoklad
Olika bär och frukter

Vispa vanilvisp fluffigt.
tag ena marängbotten och lägg på lite visp. Klicka ut kola sås , lite här och var.
Värm Nutellan i micron, i ca 30 sek. Blanda med marschmallowfluff och klicka ut den också. krossa digestivekexet och smula över.
Lägg på sista bottnen och vräk på resten av vanilvispet. Skär frukt och bär i skivor och sprid ut över hela tårtan. Riv chokladen och häll på.. Toppa om du vill med lite krymmel.. Idag tog jag silverkulor/kross, för det passa bra i färgen :) Inget nödvändigt alls, enbart dekoration.

Ät och njut. Superenkelt!! Nästa gång ska jag nog även krossa/hacka i lite nötter.. Borde vara gott... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar