söndag 4 maj 2014

Matchdax

I förmiddags styrde vi bilen mot Eskilsminne.. Lucas hade match.. Eller laget.... A-serietajm... 
Fy för vad kallt det var.. Kallare än nordpolen!!! Tur Michael sa åt mig att ta en extra tröja.. .3 tröjor, + 1 jacka, men jag frös ändå... Pengar hade jah missat till kiosken.. tur man har snälla vänner som kan dela ut små 20 lappar... :) 

Kaffe är så obligatoriskt på matcher... Och lite somrigt känns det allt, när man kan sitta i gräset och dricka... Satt i ca 3 min, sen blev det kallt i kroppen så var tvungen att stå restenn av tiden.. Nästa gång ska jag vara utrustad med filt, vantar och mössa! 

Spelet var bra, våra killar är duktiga.. Men dessvärre förlust med 9-1 eller kanske tom 10-1.. Sånt är livet i en a-serie... Men kul med utmaningar.!

När jag kom hem satt jag och tina upp i varma uterummet , läste reklamblad, lyssna på musik, och bara var... En riktig härlig söndag.... förutom kylan.... Kände mig som en stelfrösen fiskgratäng eller något.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar