måndag 11 november 2013

Söndag, farsdag & födelsedag

 Inlägget borde kommit igår... givetvis.....men bättre sent än aldrig
Vi tog sovmorgon allihopa igår. På lördagen var vi hemma hos vänner och drack lumumba, rödtjut och spela biljard. Grabbarna spelade pingis och satt vi datorerna. och vips så var kl 01:00, ooops time to go home.. ( så skönt när man bor nära varandra )
Jag och Lurre steg upp vid 10:00 snåret. Micke fick ligga och dra sig till 11:30. Då hade vi fixat en farsdagsfrulle, med frallor, äggröra och gott pålägg. Av Lucas fick han en ask choklad. Vi firar inte farsdag som man borde.... Jag vill gärna gå ut och äta....Men vi spar våra pengar istället och kör lite mys här hemma. Till middagen blev det foundy med fläskfilé , pommes och beasås. Såå gott.
 
 
 
Och även den 10 november fyller pappa år..
Grattis älskade pappa. Igår skulle du fyllt 73 år.... Märklig känsla såhär första gången... Tomt.....Jättetomt....
Var på kyrkogården och satte en blomma och tände ljusen
. Där var jättefint. Syrran var där tidigare än mig och satte en jättefin bukett. Och fler än vi "barn" hade ochsåvarit där och satt blommor och grankvistar. Så där var verkligen vackert. Av mig fick han ett ½ dajm, och ett tugummi. Hoppas han blev glad :)
 
 
Körde upp till Syrran efteråt och tog en kopp kaffe och en tårtbit. Och fick en sån fin vy över Glumslövs backar och ven.... Jag bara njöt. Så himla vackert!  
 
Älskade pappa... Önskar så vi fick krama om dig, säga grattis. Vi saknar dig otroligt mycket
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar