torsdag 28 november 2013

Bästismys, skratt, kurator, bak och 2 sopper

Efter jobb idag styrde jag brum brum mot Glumman. Hade en "bästis fika" med Helle och c/o.
Månsamannen ( minichefen) sussa gott när jag kom.. Så jag började med att gosa med deras vovve Lisa. Hon är underbart söt! Ska passa henne till sommaren i 2 v. Längtar. En liten behaglig fluffig hund att ta med vart man vill .

När goset var klart satte vi oss för att fika. Hon bjussa å en god fruksallad med tillhörande lätt visad grädde, med pudrad oboý.. Obooooý så gott , hehehehehe.. Ja, vi har så torra skämt hela tiden... Även hon hade börjat att köra lite viktväktarna, så det blev inte så jättemycket grädde.. Men det är det som är fantastiskt med vv.. Man kan unna sig något gott alltid, av allt möjligt...

Lagom till frukten var slut, vaknade Lilleman... Han fick lite käk, sen var det min tur att gosa med honom ett slag


En bastant liten herre, 7 mån, och väger 12 kg... Men jag fick iaf ett träningspass, hehehehehe... Sen satt vi å golvet ett bra tag... Snacka, tokskratta, drack flera koppar kaffe, hoppa runder med Måns..
Medans Måns kröp runder, hitta jag ett gott recept å mjölkpaketet, som jag såklart måååååste testa en dag. Gött med lite nya vardagsrätter!

När kl närmade sig 13, gasa jag vidare in mot staden... Hade tid hos min kurator. Går ca var 3e vecka. Och det är sååå skönt att vara där. Ventilera lite, få tips och råd, vägledning mm.

Väl hemma, blev jag baksugen igen. Igår var jag och fika kaffe hemma hos syrran. Hade med mig ett gäng lussebullar och fluffkakor. Hon hade så mysigt och juligt hos sig...
Jag hitta ett recept på bullar i en av hennes kokböcker som jag satt och bläddra i... Så de var jag bara tvungen att testa idag...

Receptet kommer från Pernillas Jul


 
Supergoda nybakade med lite smör på!!! och 2pp/bulle..  Toppen

Killarna skulle äta blodkorv till middag idag.. Jag äter inte det... Jag gillar det... Men helt för många pp...  Istället koka jag senatsoppa och kokte ett ägg. Så gott det med! Aj löv itt.



Ja, och  mera soppa blev det även ikväll... Men en annan sorts soppa... En mög skits helvetes soppa... Nu har skatten gått u i kommunen i Spanien, just där vi bor, just i den kommunen... Så nu ökade vår kostnad med typ 15000 svenska kronor....  :
Hej Linda, 
Sökte dig på mobilen men fick inger svar har lite tråkigs nyheter, spanska staten eller rättare sagt Valencia kommun som vi tillhör har höjt överlåtelse skatten ( I.T.P ) med 2% så att istället för 6.000 så blir det nu 7.500 jag har varit hos revisorn och försökt att hitta en lösning men tyvärr så finns det inget alternativ. 

Som om vi inte har nog med bekymmer med detta huset... Alla jävla kostnader bara ökar och ökar... Köket blir dyrare, hantverkarna var dyrare än vad som var sagt... Så vi har börjat att verkligen tänka efter å vad vi kan locka bort i renovering, och bara prioritera det viktigaste... Vi har trots allt en ganska så stram budget...Som snart är slut... Bläääääää... Varför blir det aldrig som planerat??? Men samtidigt så är det väl så alltid.... Man får bara leva med det... Vi har ju iaf ett hus... Som vi önskat... Då får vi göra vårt bästa och ta det andra sen efterhand helt enkelt.... Men såklart, übertrist när sådanahär saker händer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar