måndag 25 november 2013

seans

I em var jag på seans. Vi var ett gäng tjejer, 4 st, som hade bjudit in en tjej från Malmö  som håller i seanser. Givetvis hoppades jag så innerligt på att få någon kontakt med pappa... Att det var han som "knackade på" Men det var det inte.. Och man kan inte styra över det heller..  Jag hoppas såklart att han kommer nästa gång.
Istället var det min morfar som kom... Och han kom bara för jag inte skulle känna besvikelse ikväll eller bli arg av att någon annan inte kom till mig. Av oss 4 som satt runt bordet, fick E 3 st på besök, jag en, och tyvärr kom ingen till de andra två.. Så blir det ibland...

Jag minns ju tyvärr inte så mycket av min morfar... Jag var liten, när han dog.. Har bara vagt minne av honom... Så därför viste jag inte riktigt om det var han som var där.. Men fick bekräftat av min syster sen att det var han...
Försökte anteckna så mycket som möjligt under tiden..

Cool man
Gillar att fiska, meta, i en sjö, inte på ett hav.
Han har en hatt, han är lång, smal, glad och har humor. Han gillade att skämta, men tyvärr så förstod inte alla hans skämt, och inte ens nu  förstår dom andra andarna dom...
Blå ögon, ögon som lyste
Fiskelåda.
Pratar/pratade mycket med sig själv
Fiske= hobby
Han gillar lugn och ro, natur och vatten
Han har lite ärr i hyn, inte helt slät, ev form av acne
Han snusade, rökade inte. Rökte pipa men endast vid speciella tillfälle.
Som ung var han en riktig tjejtjusare. Men sen träffade han kvinnan i sitt liv. Dom hade ett långt äktenskap. Kvinnan var liten och rund
Bodde nära vattnet.
Han har på sig ett halsband med ett platt smycke, kan inte se vad där står.. Han bär/bar alltid det på sig.
Han gillar skor. Skorna är alltid skinande rena
Det finns en sommarstuga, inte inne i skogen, ligger i naturen med mycket träd runtomkring, nära en sjö.
Det var en tvist om sommarstugan när han gick bort. tråkigt. Han önskar den hade stannat inom familjen.
Han berätta om en flicka, ev ett av hans barn, mörkhårig, och som liten alltid hade 2 st flätor.
siffran 3 kom upp ( om han hade 3 barn, men han hade bara 2, vad jag vet iaf )
Detta skulle vara min morfar eller en bror till min morfar.
Min bil lät, förde oljud när jag startade den. Kanske behövdes smörjas någonstans, eller spänna något. Varför var jag så lat och inte fixade till det, det tog ju max 5 min, och det var en enkel sak.


Hahahaha, alltså det sista med bilen.... Ja, min bil låter.... Den för verkligen oljud när jag startar den... Tror remmen behöver spännas bara, och jag lovar jag ska fixa till det...
Tyvärr hade jag inte så mycket att fråga honom... Jag var verkligen inte förberedd att han skulle komma idag. Men jag hoppades att allt var bra "där uppe" och det var det.
Jag messade lite med syrran efteråt. Hon är ett par år äldre än mig och har spenderat mycket mer tid med honom än jag. Och det stämde verkligen att det var morfar på hennes svar. De två brukade sitta och meta vid sommarstugan i Åsljunga. Han snusade och hade en märklig hy. Mammas familj och min mosters familj kom inte överens om stugan när han gått bort, så därför såldes den.

Jag tycker detta är så in i bengens häftigt!!! Jag älskar det. Jag tror på andar. Köper det till 100%. Jag känner ju ibland här är någon hos mig. Jag hör ljud. Förra veckan, när jag stod i köket,  kände jag tom en hunddoft, precis som Tajan  luktade. Såklart han var och hälsade på... Så ja, andar finns.
Vi ska ses igen i jan och köra en till seans. Jag hoppas då att min pappa dyker upp... Att han är redo, för jag är redo!!

1 kommentar:

  1. Alltså syster yster =) Du är ju för snäll <3 -"min syrra är ett par år äldre än mig". Hi hi hi...
    Men visst, det låter spännande men ärlig som jag är så vågar jag inte, tycker det är läskigt...
    Kram

    SvaraRadera