lördag 2 november 2013

Besök av chefen och krabbelurer

 I torsdags fick jag ett selebert besök av lill-chefen med familj ( eller " Tulleman" som dom själva kallas honom) . Hade en fantastisk mysig eftermiddag, och han var vaken hela tiden. Han är så snäll. Ända ggn han blir förbannad och börjar morra, är  när där är mat på bordet och han inte får äta/smaka tillräckligt snabbt, hahahaha
 
Lill chefen / Tulleman
 
Jag och Lucas bjussa på hans kladdkaka, samt ett gäng krabbelurer, som serverades med vispgrädde och jordgubbssylt. .. Eeeeeeh, jadå... jag syndade rejält denna dagen..... Tror jag använde alla mina Points för 2 v framåt... Nu blir det klar-buljong fram till min gåsamiddag 16 november hehehehe
 
Krabbelurer
 
1 1/2 dl strösocker
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
Garnerning : strösocker
 
Gör så här : 
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Jag hade en vanlig handvisp när jag vispade ner ett ägg i taget, och sedan vätskan.
Smält ganska mycket smör i en stekpanna och klicka sedan ut tre stycken krabbelurer i taget i stekpannan och stek dem på medelstark värme tills de fått en gyllene färg.
Under tiden fyller du en platt tallrik med socker och här ska du genast doppa de färdig gräddade krabbelurerna . Annars fastnar inte sockret.
 
Jag fick ut 12 st krabbisar av detta recept, och då blev 1 st 4 pp.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar