lördag 12 september 2015

Tömning av borelia, blodpropp och lyxmiddag

Hade ff ont i benet igår av borrelian. De sa i förrgår att jag skulle komma igår igen för att visa svullnaden då de ritat och haft sig runt den.. Åkte dit strax innan lunch... Träffa en ny läkare som sa direkt : så här ont ska de inte göra, och så svullen ska du inte vara,,,  vi går in i nästa rum, hoppa upp på britsen, detta måste jag öppna och tömma...... 
Say what??  10 min senare låg jag på britsen, på mage och var as rädd.... 3 sprutor satte hon i låret som lokalbedövning ( en krut tant till doktor) De gjorde swaaaaajne ont... Vek upp mig som en valross och kände tårarna bakom ögonlocken.. En undersköterska tryckte ner mig, klappa mig på huvudet och ryggen och bad mig fokusera på andningen - låååånga djupa andetag.... Ett par min senare kände jag inget.. Underbart... De öppna bölden, tryckte ut jams/skit/var,, spola rent, gjorde lite dräneringshål , och tejpade igen mig.. 10 min senare var jag klar. Lövligt. Bedövningen satt i 3h.... 
Fredrik körde hem mig, och bädda ner mig i soffan med värktabletter innan han drog iväg på jobb igen... Jag skulle bara vila...känner mig som en gammal tråkig tant som alltid har jämna plågor... 
Kände direkt när bedövningen släppte ,, ap ont... Men värktabletter gjorde susen ... Idag känns det 100 ggr bättre och jag är superglad att de öppna upp och fixa till det.... Kanske blir jag normal snart igen?

När jag låg i soffan och slumra, ringde mamma upp...hon var ledsen och förtvivlad.. Hon hade genomgått en mr röntgen och fått svar.... Hon har blodpropp bakom ena ögat,,därav förlorad syn.. Inget som går att göra något åt.... Hon grät och var jätteledsen...... Jag ringde upp läkaren själv för att få svar.. Och allt var sant.. Hon är satt på trombyl,,, i bästa fall kan hon bli bättre med synenom några månader, men inget man kan garantera... Igårkväll skulle hon iväg på ytterligare en röntgen, i nacken, för att röntga kranskärlen ( om jag minns rätt..) Med risk för att låta "Rå" så tycker jag det är skönt att det var något i huvudet... Då vet man iaf vad som orsakat det hela..sen är det självklart jättetråkigt... 
Hon kommer dessutom att komma på ett vårdboende direkt efter sjukhusvistelsen. Hon reder inte sig själv och måste ha hjälp. Yes!! Så nu är hennes lägenhet uppsagd... 


Framåt kvällskvisten kom Fredrik hem igen med ett leende... Han hade varit ute och jobbat hela em, rekryterat elever och fixat lite med Star for lifes.. Man ser direkt när de gått bra.. Hela han svävar på moln och har en speciell "jävlarenamma" blick i fejset ,, 
Han hade även shoppat med sig käk och fixa till den godaste salladen jag ätit... ❤️ En sallad som han pratat om hela sommare, men aldrig kommit till skott med

Där var typ allt i..allt som är gott... Och den smaka fantastiskt... Sallad, ägg, sparris, ost, oliver , räkor, kräftstjärtar, tomater, grillad bacon, korv, champinjoner, köttbullar, krutonger , hela vitlökar,, har säkert missat något,,, men gott var det och nu har vi mat hela helgen 😀💕👌🏼 

Efter maten blev tant trött igen och slumra till på soffan i omgångar... Benet värkte och jag bävade för att gå på dass... Fick lite fotmassage av mannen som satt som en smäck.. Blev väl omhändertagen efter en tuff dag.. 

Idag kommer bästa Sanna hit och hälsar på... Vi ska måla om vår trappa.. Från furu till vit.. Kommer bli as bra... Egentligen skulle Fredrik varit i Prag  denna helgen med BoIS , men ställde in då han behövde jobba istället,,, så skulle överraskat honom med ommålning av några rum samt trappan med hjälp av vänner....men de sket sig... Vi besluta vi tar trappan iaf, tillsammans... ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar