tisdag 8 september 2015

Kalashelg , match och borelia

I helgen, el i lördags,  firade vi Elin som fyllde 11 år.. ( i söndags) 
Alla barnen var samlade redan i fredags.. Jag och lurre bakade kärleksmums, Cupcake's och maraboukaka. Bjussa på Kakor till släktkalaset och grill till poolpartyt. 


Vi starta lördagen med att sjunga för henne strax innan 10.. Då hade jag och Fredrik drukit kaffe sen 07:20.. Jag vakna 03:00 på natten,,,kunde inte somna om.. Låg och kolla serie , tvätta lite mm... Jag vet, jag ÄR onormal.. Känner panik och ångest för något som jag inte kan sätta fingert på, därav sömnbrist.. Hörde Fredrik var vaken vid 7, så då gick jag också upp ( han sov i soffan däruppe) 
Regnet vräkte ner.. Vi tände lite ljus och satt och snacka medans övriga sov.. Supermysigt ❤️ Jag fixa ihop en pannkakstårta till födelsegrisen, med nutella och vispgrädde. Vid 10 väcktes hon av skönsång , present och frulle. 

Vid luch åkte vi iväg och kolla när Eric spela match. De regna först (ösregna) sen sprack de upp... Hemma igen lagom till kalaset börja 14:30.. Några gäster stod redan här ich vänta hehehe.... 
Fullt hus och full rulle med släkten med tillhörande barn. 
Kl. 17 drog poolpartyt igång. De var 6 tjejer här som bada, käka burgare , dansa och checka film. Mysigt. 
Tände även upp en brasa i ruggvädret. 

Strax efter 20 hade alla lämnat... Även Elin och Eric .. Blir tomt när alla bara försvinner... Och tyst .... Som tur var så var lurre kvar( mammavecka ) 
Vi avsluta kvällen med tv häng , gotter och spel vid datorn.. Mysigt 
Cool dimma .... 

Söndagen drog jag å Lurre på samling vid 10 snåret... Match 12 hemma mot eskilsminne 
Grabbarna vann med 4-3... Härligt ! 
Jag fick värsta migränanfallet ( trodde jag) under matchen , och tog ett beslut om att inte jobba på BoIS .. Hade ont så jag mådde illa... Hem, la mig på soffan och bara var... Lucas tyckte synd om mig och kavlade upp ärmarna och fixa kvällsmaten... Pannkakor såklart ❤️ 
Då jag kör med vv igen, alla dagar utom lördagar , är snaran indragen på de mesta sockret oxå ... Lika bra! Och de smakar ingen större skillnad 😀 

Igår trodde jag att jag fått en hårsäcksinflamation på baksida lår...  Idag åkte jag iväg för att tömma den.. Bara det, att på vc sa dom att de var borelia ..... Wtf händer ???? Därav kraftig huvudvärk och ont i nacken.... Jag är så trött på mitt liv nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen... Alltid är de nått .... När är det "min tur" att njuta????????? Det känns som jag haft allt nu utom cancer ... Säkert bara en tidsfråga ....som de känns nu.....  Antibiotika 3/dag i 10 dagar blev det iaf.. Förhoppningsvis försvinner det.. 

Och som om inte detta var nog,,,åkte mamma in akut igårkväll med ambulans .. Hon ser inget, tryck över bröstet , virrig , kände sig febrig mm... Inatt kom hon på avdelning .... Mava .. Vi vet inte vad som är fel.. CT skalle visa inget ,,,enl hon själv sa hon att läkaren trodde de kunde vara en stroke.. Men vi har inte pratat med någon läkare så egentligen vet vi inte vad som är fel... Får ringa i morgon och förhöra mig när de gjort ronden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar