tisdag 22 september 2015

Huxflux middag , hår och kladdig kaka ..

Måndag.. Ingen Lucas här,,vilket innebär middag med mig själv... Idag tog jag bara lite vad vi hade i kylen.. Får handla i morgon. 
Koka upp pasta, Gjorde en sås av lite matlagningsgrädde med fond, curry och lite sweet chili.. När pastan var klar, vände jag ner ca 1dl kräftstjärtar i currysåsen .. Hade även stekt upp ett gäng färska champinjoner som jag pressat 2 vitlöksklyftor i .. Blev faktiskt gott 
Taadaaaa 
Höftade att såsen räckte till 3 pers om man "snål åt" , och gav då 5 pp 😀 

Det har dammsugits och moppats golv ikväll ,, välbehövligt!!! Vet faktiskt inte när vi gjorde de sist,,, såg kaosigt ut...blev jätteskönt efteråt 🙌🏼 
Slappa i soffan till Sportnytt och Fotbollskväll .. Undertiden klia Fredrik mig i håret.. Sååå skööönt ... Fällde dock en del såg jag , hehehe 
Uuuhhh ..... Nasty .... Hahaha ... Tänkte på bilden jag dela på fejan tidigare idag ,, 
Hehehehe 
Dax att trimma fiffi lite kanske ... 

Idag hade lurreman Mat & Bak med Prickelina .. De skulle baka kladdkaka.. Lucas och hans grupp gjorde en riiiktigt kladdig kaka ... Vad hände där liksom .. 
Typ bara smet ... Vad gick fel liksom.. 
Men dom verka gilla det till en början, men erkände även de fick lite ont i magen hihihi... Både grädde och glass serverades som tilltugg 😀 ❤️ härlig måndag för dom... Nästa mån är hans sista gång där... Får se vilken station han väljer sen .. 
I morgon har vi möte med banken kl 10,, vill värdera nu när poolbygget är klart och byte av fönster mm.. Håll tummarna .. Sen kan de bli ett besök hos mamma ... Larmet ska iaf återlämnas under em.. 

Fredrik livade mig hasselbackspotatis till middag i morgon ,,, de ser jag fram emot❤️❤️ sömntablett intagen nu... Jag känner de är dax att vingla ner i sängen ... Ska kolla om trötta man vill hänga med ( han somna till bbt..) hehe 
Hör underliga blås ljud bland kuddarna ... ❤️❤️❤️ Han sover så sött min lilla älskling 😘 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar