onsdag 2 september 2015

Flashbacks , möte och monstermacka

Idag på jobbet hänge jag med vaktis och några andra kollegor till min gamla gymnasieskola Gullstrand... Fick lite flashbacks hehehe..., mycket omgjort sen 1991-1994 men ändå lite kvar... Gamla lektionsrum, matan, aulan (som nu är ett bibliotek) och rökplatser,,,, idrottshallen.... 


Hela skolan är mögelskadad och ska rivas och byggas upp igen ( om jag fattat de rätt) och nu får vi plocka saker därifrån... Typ skåp, armaturer, whiteboards mm.... 
De var lite "Walking Dead" känsla när man gick där,,, de är typ bara lämnat .... 



Fick även ett dampanfall i morse när jag kom till jobbet..... Mjölkhelvetet var sluuuuuuuuut!!!!!! Man kommer till jobbet,,,har längtat efter kaffe i ca tre kvart,,,, ser fram emot första koppen för dagen (dricker bara te hemma numera om qvisten,,,,,,,med mjölk ) Häller upp en rykande färsk nybryggt kaffe i koppen,,,,doftar ljuvligt,,,, öppnar kylen,,,,,: INGEN MJÖLK!!!!!!!!!! Slut..... Hur är de möjligt?????? Jag köpte 1l igår på lunchen,,,och slut kl 8:15 dagen efter...., wtf.... Jag går bananas på direkten och kom i detta modet: 
Man tar inte sista mjölken en em utan att fixa ny till morgonen efter...säg till isåfall!!!!! Så ja,,,, jag var r ä t t arg resten av dagen.... Tänk vad en liten skitgrej kan förstöra ens fm..... 

Slutade tidigare idag.... Jag å syrran hade möte med biståndshandläggaren hos mamma i em... Och tacka Gud,,,,hon får ett vårdboende!!!! Hon reder inte sig själv ...och de fick handläggaren veta ..och hon märkte nog de med... Så tack, Gud ❤️ och de kan gå snabbt,,,och väntetiden är max 3 mån.. Vilket innebär, att hon har ett hem innan lucia ...Woop woooop 

Får se vilket hon får... Första hemmet är inte valbart ,,,,

Efter Hbg åkte jag och fixa lite ärende i La, sen hem till världens bästa E för lite skäggtrim....och efter de hämta Lurre på träningen... Var hemma strax efter 19,,,,trött och hungrig.... 
Då har man världens bästa man som trollar fram en grymme måltid, kvällsmat,,,,,en mega macka...2 till mig, 2 till Lurre .... Vi dog lite...av matkoma... De var så gott så gott... Har man världens bästa man eller? ❤️ 
    Orkade bara 1 1/2,,,

Och mackan/mackorna drog över pointsen idag,,, skit samma,,, man får ju nalla av sin veckobonus😀  



Hitta ett recept på vv sida idag på fejjan.... Med lövbiff i sås å vitlök.... Måste terra en dag 😊 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar