torsdag 17 september 2015

Igår blåste det upp till motvind

Vilken dag det var igår.... Jävla kukdag.. 
Kände stress redan på morgonen ... 
Kom till skolan,, hade möte med en av sjätteklassarna 8:30. De hade diskuterat vår cafeteria och utbudet där.. Tyvärr säljer vi inte så mycket godis , kakor mm som dom önskar..  Och slutresultatet av detta är att dom handlar detta på mygross..  Vi är trots allt en idrottsskola och kan inte sälja 100kg socker i veckan.. Men försök få in det i en 12 årings huvud.. Mission impossible.. !! Men men,,,,, man får försöka förklara , skam den som ger sig.. Deras önskelista såg bla ut såhär : 
Något av detta kan jag säkert fixa lite då och då .. Ibland får man mötas på mitten hehehe... Det värmer så i hjärtat när de själva kommer med förslag,,,man känner sig lite betydelsefull på något sätt... 

9:15 var de dax att köra till Hbg .. Bytte bil med Fredrik då jag behövde kombin .. Lastbilarnas dag el nått igår.. Tog mig 45 min att ta mig till statena.. Puttra i 75-85 på motorvägen.. Inte alls stressigt... 
Kl 10 hade jag träff med Attendo .. När jag kom dit upptäcker jag att Fredrik har mammas nyckel i min knippa ( gatt dammet - rövsmör) fick ringa efter moster som kom att öppna.. Killen från Attendo hette Fredrik ,,, när jag öppnar upp och går in, står moster Karin och babblar  med Fredrik om ditten och datten. Jag hör henne säga att det var kul att äntligenträffa honom, få ett ansikte, mm... Jag tänkte först, Gud vad hon pratar..aha mamma har väll pratat mkt om honom mm mm.. Sen trilla poletten ner : neeeeeeeeej Karin,,, detta är inte " min Fredrik " detta är mammas Fredrik - arbetsterapeuten ... Hahahaha ... Karin skämdes och skratta gott.. Ja vi skratta alla 3... Detta var nog de roligaste som hände igår... När alla gått, medeciner, hjälpmedel var tagna skulle jag börja packa.. Då hade jag 3h på mig att packa ner i gamla lgh  och packa upp i nya.. 
Gick ner i källaren för att hämta lådor.. Tomt!!!?????!!! Helvetes piss... Jag har ju alla lådor hos mig , sen jag flytta själv i somras ... Och kunde inte köra och hämta dom,,, fortfarande inga nycklar,,och ingen tid... Jag ila ner på Hemköp , köpte svarta säckar mm.. Sen packa jag i speedygonsales tempo och lasta bilen proppfull.. Med de nödvändigaste och viktigaste prylarna. 
Sen kom moster Karin och Nisse och hjälpte mig med tv:n och en skänk.. 
Kl 14 var allt inpackat i nya lyan... Fyllt hissen 3 ggr.. 

Svetten forsa.. Packa upp allt för hon skulle känna sig "som hemma" när hon kom, på 30 min.. Kände mig som en yr tupp .. Men de gick 😀 
Hon kom inrullandes 14:30 med tårarna rinnandes...jätteledsen..  Hon ville inte...!! 
Såklart började hon klaga omgående på och även hennes vän lasse påpeka vissa saker... Meeeeeeen,,,, bara att le och bita ihop , svälja fradgan, och peppa att detta blir bra.. ( fast egentligen vill man bara döda någon ) 
Tillbaka på skolan strax efter 15,  hämta Lucas , för att sen bege oss till syrran för fika innan Lucas träning ( inte lönt att åka hem på onsdagar då han slutar 15:15 sen träning i häljarp 17:30,) 
Syster kunde inte vara med under dagen av flytt då hon jobba. Hon fixar allt de adrimistrativa istället ❤️ skönt. 
När Lucas var lämnad på träning, körde jag å syrran till mamma igen.. Jag hade bara kastat in mammas kläder och linne i garderoben tidigare på dagen, så nu vek vi allt snyggt och organisera så gott vi kunde. Blev riktigt bra! Vi är grymma tillsammans 

Nu ska fler tavlor upp, ett litet köksbord och några hyllas ska inhandlas, gardiner ska sättas upp,, sen är hon nog nöjdare,, 
Bävar för resten av gamla lägenheten,,som ska tömmas ,,OCH hennes källare.... Var fan ska allt ta vägen?? Känns som en dejavu .. Suck.. 
Lurre levererades till mammas nya hem, och han hant köra lite rullstol innan vi åkte hem.. Jag hade så ont i kroppen så jag trodde jag skulle hå sönder,, kändes som hela dagen bara motarbeta mig... Dessvärre mår inte Fredrik heller bra.. Mkt på jobb,, press, stress, granskningar... Så även han hade en kaosdag...vilket innebar att vi inte kunde stötta varandra igår alls... Typan.. 

Och min storm fortsätter blåsa även idag... Bla skulle jag spått mig... Kommer dit...då ställer hon in pga förkylning .. Andra gången... Finns en mening med allt,,,ska kanske inte spå mig.. Finns nog nått jag inte ska veta.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar