torsdag 30 juli 2015

Kulturella.... Mmmm ibland så.....

Då det är en fantastisk sommar med gassande sol,,,kände vi igår och idag att vi behövde hitta på något annat än att bara ligga och steka på trädäcket och bränna sönder skinnet ( irroni + humor =sant) 

Igår styrde vi bilen till järnvägsmuseet i Ängelholm och strosade runt där ett tag. Det var fint. Jag har hört så mycket positivt om det, så både jag och Lurre hade nog högre förväntningar. Jag trodde det skulle vara större, och Lucas trodde där skulle vara nån "tåg simulator" av nått slag, att han kunde köra ett eget lok.. Men vi tyckte det var kul ändå 😀 




Såklart åkte kidsen sitt favvotåg som de tjatade om hehehe (vi tvinga inte alls dom) 


Efter det tog Fredrik med oss till hans favvo pizzaställe. Havsbadstjollan. Där blev det en braklunch iform av pizza . Smakade super och satt som en smäck 

Lurre hitta gungor och roade sig iväntan på maten 😀❤️ 


Idag har vi varit vid kullen .. Klättrat på Nimis el vad de heter... Magisk utsikt, superfint men fy fan vad jobbigt de var.. Omg .... 

I morgon kommer jag/vi ha träningsvärk delux... Får be Fredrik om en massage ikväll hehehe... 
Barnen var otroligt duktiga ... Vilka kämpar !!! Lucas utbrast vid nedkomst att det var första och sista gången han klättra där.. Hahaha.... 
En eloge till ALLA panchisar som klättrar där... Själv höll jag på att omkomma och tänkte tanken 19 ggr att jag skulle sluta röka - Nu räcker det! Men ack nä... Hehehe... 
Men jag är impad av att alla fixa de tillslut , hela..ingen ramla och slog ihjäl sig :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar