fredag 17 juli 2015

Laxen , bad och lan, besökare, nattgäster , Tantvarning och enkelrum

Jag har nog de bästa sovrummet av alla... 😀 Jag sover numera ensam i en dubbelsäng med utsikt över poolområdet 👍🏼🏊🏻☀️ jag har en queensizebed... (Fredrik har blitt bundis med soffan sen internett kom och sover numera där). Jag har även en egen väckarklocka .....blir väckt var morgon 7:15-7:30 av våra  polacker.. De kallar jag service 😜 Kaffekokaren är på timer,,så det står klart 7:30 var dag...  Hyr vi in en städerska , så borde detta kallas för "al-inklusive huset" 


Igår kom alla barnen hit ❤️ Lucas kusin kom och sover över,,, (tills han tröttnar..senast söndag)  Elin är på plats, likaså Eric med hans kompis Josef . Underbart.... De lanar, de badar, de flyger drakar, de spelar fotboll... och har fantastiskt kul tillsammans ... Jag blir helt varm i hela kroppen av lycka..




Lucas Faster Therese och Krille kom och lämna Marcus igår em, och stanna på lite fika och solbränna.. Mysigt. Längesen jag träffa dom... De brände till på Krille, och kreativ som han är, så satte hans dagens tidning som solskyddsfaktor 😀😀😀😀


I går fm turistade vi även i hemstaden.... Vi åkte Laxen med Lurre , Elin, Eric och Josef . En mysig tur på Rönne Å.vi tog bara en enkelbiljett och hoppade av i Skälderviken . Sen fick kidsen lite glass innan vi åkte hem. 


På båten som tar 50 pers, var det vi, och 38 danska PRO:are..samt några till.. Jag, Fredrik och Elin stod upp längst bak,,, Lurre, Eric och Josef satt längst fram. Turen var uppskattad av alla 😀

Precis när vi käkat klart middan igårkväll, kom Fredriks moster och morbro cyklandes förbi.. De ville se huset och stanna på lite dricka och en pratstund.. Deras son Peter tillika Fredriks kusin, kom också över ( han bor också här i Össjö ) 
Vi satt och snacka ute på trädäcket till nästan 00:00... 
Jättetrevligt, men de kunde varit bet värmare.... Det kan inte varit mer än 13-16g ute... Jag frös som om jag vore nergrävd i en snödriva... Strumpor, byxor, 3 tröjor och fleecefilt på mig,,, ändå satt jag och skaka... Crazy dazy ... 

När Peter gick hem, satt barnen fortfarande och "lana" . Alla i samma soffa,,, såg jätte mysigt ut... Fredrik och Elin körde lite dans på ovanvåningen till Spotify ( Elin försöker lära sin pappa att dansa 😀) för att senare hoppa i poolen för ett nattadopp ... Jag var så trött så jag viste inte vart jag skulle ta vägen, så jag hick faktiskt och la mig vid 01 tiden,,, Tantvarning delux !!!!! Känner mig supertråkig! 
Kidsen hade fått order av Fredrik att lägga sig senast 01:30 och jag tror att de löd.. Inte för jag märkte något ,,jag sov 😉  ingen somna på soffan i "lanrummet" för de var tomt på barn när jag gick förbi det.. 
Fast det är rörigt och stökigt, är de väl ändå såhär ett sommarlov ska vara.. Detta blir ju till ett minne av något slag... I min väl iaf.... 


Nu sitter jag i soffan och slappar,,, dricker Java..... Barnen sover, polackerna jobbar, Fredrik är iväg och hämtar de sista plattorna .... Idag ska poolområdet bli helt klart med plattor.. Sen ska där fyllas i med vit singel runt om ( blir till våren tror jag)... En jordfräs ska hit så vi kan så gräsfrön ... Allt skit ska plockas bort.... Sen kan vi förhoppningsvis njuta lite av semestern de sista 2v utannågra hantverkare på plats..





De tär mer på ens energi att ha hantverkare här typ 24/7 , än vad man tror... Men samtidigt vill man bara ha allt klart... Vi har inte kunnat "njuta av huset" bara vi, när här är hantverkare hela tiden...ärende polacker, så är de poolbyggare eller elektriker....  Så vi hade ett litet Ö-råd inatt och beslutade oss att de bara ska fixa klart stenläggningen och göra de sista med skjutdörrarna nu tills veckan är slut... Sen får de bli ett litet stopp.... Trappan kan de slipa och måla medans vi är på Kos i en vecka,,,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar