måndag 27 juli 2015

Alla dagar är inte solskensdagar....

..... Idag är det en pissedag.... Dagen borde inte ens existera ... Vill bara den ska försvinna, ta slut... Alla dagar kan inte heller vara solskensdagar .. Svårt att somna igår trots sömntablett... Vaknade tidigt,,,frös,,,gick upp och la mig i soffan .. Vaknade till igen när Fredrik vakna.. Ont i händer, rygg och höfter... Känner mig som en gnällig jävla kärringjävel.. Har nog fått atros..kan knappt hålla kaffemuggen högerhanden.. Den domnar och de sticker i den.. Ont i karptaltunnlen, tummen svullen...långfingret värker... 
Fått tid hos sjukgymnast om 1v... Tills dess är der panodil el citidon som gäller.. Så jävla fucking tråkigt.. Kan man få vara normal nångång???  Humöret är under all kritik ... Och inte blev det bättre av ett besök hos mamma idag... Minst lika sur och arg som jag.. Helt plötsligt har hon gått för dig att hon vill smsa ... Hon reder inte ut det .. Blir arg och kastar mobilen och väser åt mig... Jag försöker hålla lugnet men det är svårt... Jag besvarar hennes frågor ganska snorkigt... Jag pallar inte .... Hon ser knappt .. Lägenheten är upplyst som solen,,,ändå gnäller hon att de är mörkt... Suck... 

Tja, och efter det besöket har kvällen bara gått utför i de mesta... Inget går enl planering... 
Kände jag behövde baka i ren terapi... Gick åt helvete... As fula kakor och smuligt värre... 
Och de sega kolasnitten blev 1 mm tjocka , inte knapriga, tvärtom , mjuks och trilla i sönder när man petade på dom ... 
Moget ...... Sen hade jag lovat Lucas att baka ... Men jag gjorde allt själv ( jaaa jag är egoistiska mamman idag) .. Han får baka kanelbullar i morgon istället ... Jag orkar inte idag... 

I morgon är en annan dag hoppas jag... Man vill ju vara på G alltid.. framförallt när barnen är här... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar