tisdag 17 september 2013

Matsäck & nya stövlar

I morgon ska Lucas till Vallåkra med sin klass + en klass från 5an. Borta hela dagen, så givetvis ska de packas matsäck. Pannkakor, pasta & köttbullar, sugrörsdricka var önskemål, samt några ballerinakex. Tydligen fick de ha lite kakor med...
 
Klara för rullning...
 
Kalla pancakes med lite sylt i. Mumma!
 
Pastaskruvar var på önskelistan
Självfallet färdigköpta köttbullar. Vem har tid att stå och rulla & steka såhär kvällen innan.. Vem har sagt man ska vara ute i god tid... hehehehehe :) Ica levererar, yeah!!!
Liten lunchlåda
 
Självfallet ska hela kostcirkeln in. Så ett äpple får hänga med på resan ;)
 
Efterrätt... Och neeeej, han får inte med ett helt rör, men typ 3 st iaf ;)
 
Rena rama turen att min vän numera "min levande almanacka" Maria kom förbi med en blomma jag glömt hos henne. Hon sa hon hört att de var överdragsbralls läge i morgon, samt gummistövlar pga vädret.. (hennes dotter går i Lucas klass). Jag har fan inte tänkt på ett skiiiiiit... Regnbyxor hade vi, men fan inga gummiladdor.. Så 18:30 körde vi i ilfart till Ö&B för att fixa omgående.. Självklart hade dom slut på ALLA barnstövlar....!! Naturligtvis!! Gatt dammet! Lite smått panikslagna rusa vi in på Coop. Åååh älskade Coop! De hade bannemaj stövlar! Inga gummistövlar, men typ allväderstövlar.
Nya pjuxen...
Bör vara varma & goa...
 300 kr fattigare åkte vi hem, rätt nöjda med att vi slapp ta oss ner på center syd :))
(ja, jag är snåååål, men 300 kr för ett par stövlar är hutlöst pris.. När man redan är fattig. Det ända jag gör om dagarna nu , är att spendera pengar vi inte har... Bilen, däcken, glasögonmagasinet mm...ööööörk...  Hoppas de är varma & sköna och att hans fötter aldrig växer mera! Han får vika tårna nästa år helt enkelt hahahahaha, kommer köpa nya först när han är 15 år. Moahahahahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar