tisdag 10 september 2013

Något gick fel...

Äppelpaj ProPoints® värde: 5
Portioner: 10
Förberedelsetid: 15
Tillagningstid: 30
Svårighetsgrad: Lätt
Ta vara på äppelsäsongen! Prova den här läckra äppelkakan med en deg på havregryn som gör den härligt krispig.
Ingredienser:
2 1/2 dl Havregryn
1 1/2 dl Vetemjöl
100 g Margarin 80%
5 msk Socker
1 1/2 msk Vatten
3 st Äpple
3 tsk Kanel
Instruktioner:
1. Blanda havregryn, mjöl, 2 msk socker och margarin till en grynig massa. Tillsätt vatten och knåda ihop. Tryck ut pajdegen i en pajform. Förgrädda i ugn 225° ca 10 min. Blanda 3 msk socker och kanel. Skiva äpplen i tunna skivor (låt skalet vara kvar) och vänd i socker och kanel. Lägg skivorna i ett fint mönster i pajskalet. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter. Servera ev med glass eller vaniljsås.
 
 
Yes... Denna paj baka jag i em, då jag fick ett enormt sötsug.. Got dammet! Men något gick fel... Den brändes, ganska så mycket... Försökte äta lite ändå, och verkligen intala mig själv att den var god... Funka sådär.. Jag är arg, irriterad, sur, förbannad mm. Gaaaaaagh! Pajen kände av mitt beteende, och valde att jävlas med mig helt enkelt .. Oooo denna satans pms.... Den gör mig tokig.. Om blickar kunde dödat, hade jag lätt varit en massmördare idag.. Yes, så illa är det!
Min hemmagjorda ugnsstekta kyckling, med stekt potatis, broccoli, brunsås & gelé gick iaf hem hos alla idag. Fick 10 av 10. Najs! Nått positivt.
 
Fulbrändhuépajfan

2 kommentarer:

  1. Jag brukar göra en "fusk" äppelpaj när jag blir sugen! Skivar äpplen, på med kanel och in i mikron. Sen smular jag på digestive och en klick kesella vanilj! Så gott och väldigt enkelt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar för tippset Sockerfrun :) Provade igårkväll. Mkt gott! Hade dock ingen kesella hemma, så det blev utan. men de gjorde inget, jag njöt ändå :)

      Radera