måndag 16 september 2013

40 x 2 fest

I lördags var jag /vi på 40 års fest x 2. Min första 40 års skiva, och förhoppningsvis inte den sista. Det var verkligen en lyckad kväll! Paret, Jenny & Per, hade hyrt tallstugan här i Häljarp, smidigt. Vi var drygt 44 pers. De bjöds på mat & dryck från vi kom, till vi gick.
Vi inledde med en tipsrunda runt huset, där de flesta av svaren blev 1973 el 1974, såklart de årtalen dom fyller år på. Vi blev indelade i lag, 7 st a' 6 pers i varje lag. Jag kände 2 i mitt lag, men lärde känna dom andra 3 under kvällens gång... Vi hade hur kul som helst. Sen satt man lagvis när vi käkade mm. När maten var över, talen hållna, underbara sånger om dom, så stavades borden åt sidan, och dansen /discot började. Fanns även en hemmabygd bar på plats, där jag planerade vårat lag, sen smet jag själv från sysslan, och hjälpte till lite i köket istället för att sedan ut och svänga på dom lurviga på dansgolvet. Dansa riktigt mycket... När man har alkohol i kroppen, och de spelar mycket 80,90 - tal musik.. Ja då är de svårt att bara sitta ner och "prata". Det liksom spritter i hela kroppen! En härlig kväll med härliga människor, blev en lyckad lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar