tisdag 11 juni 2013

Sopplunch & kaksmet

Idag blev det en krämig soppa till lunch samt 2 finn crisp med lite skinka på. 2 points tot.
Det var en liten "fattigmanskost" idag. Kokade upp lite strimlad vitkål, en bit purjolök & 2 morötter i vatten & buljong. När allt är mjukt så häller jag av buljongen och mixar grönsakerna slätt med en stavmixer. Sen tillsätter jag buljongen och blandar till önskad konsistens. Jag gillar när den är riktigt krämig & lite "tjock". Sen river jag ner lite färsk vitlök. Simsalabim - klart. Allt tar ca 15 min. Snabbt, enkelt & gott :)
Har även bakat en plåt med fiffi rutor /kärleksmums idag. Ska på klassträff ikväll med Lucas klass ute vid sjöarna. Picknick & brännboll står på agendan. Och idag var de lite för tufft motstånd med "smeten" Jag slicka skålen lite... 1-0 till smeten... De gick inte att undgå idag... Men någon kaka har de inte blitt ännu. Och förhoppningsvis kan jag stålsätta mig ikväll och hålla mig till vattenmelonen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar