torsdag 13 juni 2013

Skolavslutning & sommarlov

Äntligen dagen D... Eller vad man säger ;)  Äntligen skolavslutning, äntligen efterlängtat sommarlov. Verkligen en avslutning med blandade känslor. För det första var inte klassföreståndaren på plats idag. Hon var tvungen att gå på utbildning. Men hon hade avslutning för dom igår istället. Lucas berättade att det hade varit mysigt och även lite sorgligt. Nästan alla grät... De kommer aldrig ha " världens bästa Sara" mera, eller träffa henne då de byter skola till hösten. Då börjar dom på Sandåkerskolan, delas in i helt nya grupper och blandas med 2 andra klasser. Våra barn blir "minst" och de äldsta går i 9 an.
För Lucas känns det både nervöst & spännande. Men skit i de nu... Nu ska här njutas av ett underbart sommarlov med massor av chill, bad, sol, bak, grill, smoothies, glassar mm..  Ooooh, lööööv IT!!!
 
Dagen börja med skönsång på skolgården
 
En blomma & kram till alla barn från fröken Eva
Lurre och hans "bff" ( trots han hejar på Real Madrid... )
Den obligatoriska bilden enl "mamma"
Underbara Tallskolan <3 Ooo vad vi kommer sakna den!!!!
 
Efter avslutningen drog jag, Lurre & David till Glumman och hämtade upp kusin Maja för att åka och ta en fika på stan. Tanken var en fet mjukglass i glasskiosk vid rådhuset... Var där öppet??? Näääää... Såklart inte... Och jag som hade laddat med "cash" då jag vet att de inte tar kort sen sist jag försökte ge mig på att handla en ( hrmpf!)  Vi beslutade oss ganska snabbt för en fika på Espresso House istället. Hur mysigt som helst.  Kaffe och chokladboll blev de, och de satt som en smäck! Liten vaniljlatte och en chokladboll = 10 points. Kaffet gav mindre än vad jag trott, Endast 4 points, trodde lätt det var mer.  Maja drack någon "frapino" med chokladsmak. Såg gudomligt god ut... Sån måste jag terra en dag! ( en lördag hehehehehe för lördag = syndardag) 
David & Lucas mumsade på varsin jumbomuffins

Chill & mys..
Där fanns många fler att välja på.
Och jag tror inte jag såg någon som såg direkt "rälig" ut om man säger så...
 
Trots regn & rusk har dagen varit hur mysig som helst. Och efter regn kommer ju solsken........
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar