lördag 22 juni 2013

Midsommar

Årets midsommarfirande, firades hos fam Radsjö. En nätt liten skara på 7 vuxna och 2 barn. Vi brukar vara fler, men i år blev de såhär av olika anledningar.
Dagen började med poolhäng här hemma 
Lurreman....
 
Vid 16 snåret bar de av till festen. God mat och lite lekar bestående av tipsrunda, kubb & lite fotbollsspel förgyllde kvällen.
 
 
 
Långbord med massa gott
Löksill är en klar favorit!! En given burk på bordet
Varmrökt lax från Stefan Påhlsson till mannen, som hatar sill....
Den laxen är nog den godaste som finns...
Räkor... mmm 2 die for
Goa ägg..
Lite lyx med brie och kex
 
Jag älskar mat!! Och sill, ägg mm smakar ju ännu godare vid just midsommar. De är så
"somrigt" Jag åt så jag höll på att spricka....Som om det var sista måltiden eller något Hehehehe, De spruta gräddfil ur öronen och sillen samlades i kinderna som värsta hamstern....
 
 
Lucas laddar för en match medans vi andra tar igen oss lite efter maten
Värdparet
Pada & Annica
Tillslut drog spelet igång. To m jag var med på ett hörn... barfota,
Jag gjorde hattrick på min egen son.. Moahahahaha
  
Kubbspelet kan börja, Tjejer vs killar. Vi hade dock
en liten man i vårt lag, de behövdes, och han "ägde"  
 
Trotts grabbarna gjorde sitt bästa.... Gick vi brudar hem med vinsten med 2-1. Vi typ "utklassa" dom. ( vi lät dem vinna en omgång så de inte skulle tjura hela kvällen)
 
 
Självfalllet åkte grillen fram lite senare in mot natten. Lite "naddamaud" är aldrig fel. Smakar fantastiskt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar