tisdag 18 juni 2013

Slushskit & första utegångsförbudet

I fredags köpte Lucas en Slushmugg på elgiganten. Köp aldrig den. Sämsta skiten ever!! Det blev aldrig någon slush hur vi än försökte. Men igår skulle han göra ett sista försök. Efter han skött sina sysslor med att klippa gräsmattan ( hans sommarjobb denna sommaren) så ville ha ha en slush. Och såklart funkade det inte denna gång heller... Hans glada humör förvandlades på en bråkdels sekund till europas tjurigaste unge... Och mitt humör förvandlades lika snabbt. .. Så det blev "blixtrar och dunder" här hemma... Då det var måndag, så var det tid att besöka arbetsplatsen också. Och då pendlar verkligen mitt humör upp och ner. Deprimerad, irriterad, stressad, ja you name it!
 
Jag försökte ändå behärska mig och komma med flera förslag på vad han kunde gotta sig med istället. Men inget passa herren....  Droppen var när jag bad honom ösa vatten ut pooltäcket så han kunde bada, och han "råkade" ösa över sig själv. Då bröt han ihop totalt. ¤#¤&#¤%
 Tosig blev jag, och skickade in honom ögonen bums. Och han fick bannemaj inte komma ut igen förrän han var på bättre humör .. Utegångsförbud, punkt och slut! Åååh unge!!! Ja, han kan han med, och jag kan med bli arg, för alla er som inte tror det... Ja kan bli en "häxa"... Moahahahahaha
 
Konstigt man blir en häxa i denna morronfrillan...

När Lucas inte kommit ut på 1½h börja jag fundera på om han somnat igen eller vad... Skulle hans humör verkligen inte bli bättre på hela dagen?? Så jag gick in och kolla läget.... Då har lilla fisen, tagit av sig sina kläder, bäddat ner sig i soffan och satt på en film...!!! Eeeeh okey, inte som jag planerat. Mina mörka moln samlades åter ovanför huvudet och blixtrarna slog ner fortare än fan. Vad trodde han... Att han skulle få se film som belöning för hans dåliga uppförnade?? Ooooh, hell nooooo... Han fick åter en utskällning och ett straff med att inte leka med någon på hela dagen, inte gå utanför tomtgränsen, ingen data, eller tv spel eller något kul.... Kan säga det funka... Han fatta vinken, var otroligt hjälpsam och trevlig under hela em/kvällen.!
Idag hoppas vi på en betydligt bättre dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar