söndag 9 juni 2013

Brudkväll, + - 0, röjjarhelg & grill med vänner

Känner mig som ett ras... Trött, tröttare, tröttast. Tröttare än en  katt som sovit inne hela dagen... Det märks det är söndag. För omväxlings skull, har det hänt saker hela helgen.... De var längesedan jag orkade det... Ett positivt tecken!
I fredags var jag hemma hos finaste Eleonor på tjejmiddag. Med var även Maria. Vi käkade en "fredagsmys tallrik" från Smakfullt, som smakade gudomligt! Till det, världens godaste bröd (tror aldrig jag ätit något godare om jag ska vara helt ärlig!), en efterrätt som smälte i munnen, en citronkaka med grädde & jordgubbar. Och till allt detta dracks det 3 flaskor bubbel & 1 flaska rött. Kl blev närmre 02 innan jag var hemma. Men vilken kväll! Underbart att sitta utomhus med fantastiska underbara vänner och snacka om allt mellan himmel & jord. Inte konstigt tiden far iväg..

En sne jäv%¤ bild på bubblet. Hatar windows 8... Går fasen inte att fixa med bilderna. Grrrrr
 
Fredagsmys från Smakfullt <3 <3 <3

Lätt världens godaste bröd,,,,,, utan tvekan... Också från smakfullt

Gubbarna & grädde


den gudomligt goa citronkakan!

Mysigt med poolbelysning om natten
 
Lördagen startades med ett återbesök på viktväktarna. 3 v sen jag var där sist. Lyckan var total när jag bemästrade vågen och den visar + -  0 sen sist. Blir stolt över mig själv!!
Sen bar det av till Rydebäck för en röjjardag av förrådet. Syrran & svåger var redan på plats, och mina andra halvor slöt upp efter Lurres match. Nu är förrådet tömt. Så jefla skönt! Mkt kastades på tippen, en del delade vi upp sinsemellan. Lite nytt julpynt mm blev det. Medans vi röjde, fick Lucas uppdrag att kolla igenom alla plånböcker så där inte fanns pengar kvar... Där var ju som vanligt inte bara 1-2 plånböcker... Nä, nä, tror det var 2 siffrigt.. Han hittade iaf lite danska pengar och lite euro.
 
 
 
Smockat släp på G till tippen
När vi kom hem på kvällen var de bara att sätta på grillen. Vi hade bokat en grillkväll med goa vännerna, Linda & Chrille. De blev grillade kotletter, kulpotatis, bea sås, sallad med färsk okokt sparris i (förbannat gott!!!) samt vitlöksbröd. Till efterrätt blev de sommarklassikern vaniljglass med varma hallon ( matkoma delux!!) Sen satt vi ute i paviljongen hela kvällen och drack go'dricka, såsom cider & mojito. En lyckad kväll med många goa skratt, sådär så tårarna flöda hejvilt.
Även denna bilden snesåinihelvete!!!!!!!!!
 
 
Idag har jag & syrran varit i Rydebäck igen. Tömt skåpen på sånt vi vill ha, och delat upp det rättvist  Resten stannar kvar till dom som köper upp dödsbo. Känns otroligt skönt att den biten är klar. När vi väl får sålt är det bara att lyfta på luren och boka in en dag för avhämtning, av rubbet.
Ny mäklare blir Länshem från och med tisdag. Hoppas på bättre lycka med dom.
 
 
I morgon em är de urnsättning av pappa.. Ska bli skönt att få en gravplats att gå till. Kanske blir det mer verklighet att han inte kommer tillbaka... Ja, kanske, vi får se. Hur overkligt det än låter, så har det inte gått upp för mig ännu att han är död.... Eller så har jag bara inte accepterat det ännu... Sorgen får ju ta sin tid...
Skulle egentligen också besöka min arbetsplats. Men de kommer jag inte fixa. Orkar inte 2 tuffa saker samma dag. Och pappa är faktiskt viktigare än jobbet...
 
Saknaden är ofantlig <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar