måndag 4 mars 2013

Händelserik helg..

Helgen kom och försvann lika snabbt som en höna skiter...
I fredags hade jag mitt kalas utan sjukdomar.. Blev väldans lyckat! Fick många fina presenter och blommor. Helt förmycket! Rockring, kräm, pengar, presentkort, kokbok mm. Tack allihopa! Maten som jag var nervös för gick hem hos alla. 4.6 kg helstekt Fläsk ytterfile till 16 pers tog slut, ca 4kg pot gratäng gick åt. Bea sås, brunsås, tzaziki, gelé.. En pavlova tårta till efterrätt för 20 pers tog med nästan slut. Jag tar detta som ett gott betyg.! Missa att dokumentera allt gott!

I lördags hoppa jag över viktväktarna. Tog en slappemorgon istället.. Skönt.
På em fick jag dock trista besked gällande min pappa. Han fick åka akut till lasarettet... Igen.. Denna gång med bla magen. Han fick urinvägsinfektion förra måndagen, och pencelinet bet inte. I fredags fick han nytt recept och även besked på han hade fått bakterien Esbl.. En typ tarmsjukdom.. Läkaren hade rått honom ta kontakt med sjukhuset... Icke så nicke sa pappa, han mådde ju bättre... Jo tjena...  I lördags åkte han iväg efter tvång från assistent med nästan 40 g feber, kass i tarmarna, en full blåsa då han vägra kissa. Stackars assistenter som slitit med honom så. Jag pratade med honom 2h innan han åkte iväg och då mådde han "bra" enl honom själv. Alltså, han ljög mig rätt in i örat.. Tydligen har han varit såhär dålig hela veckan, utan att tala om det..  Nu är han inlagd på avd 41 i hbg, lätt dement med en kraftig infektion i kroppen som vi väntar besked på..
Igår var de dax för Lucas första turnering för i år, i Vellinge.
Nu när de är P10 så är de slutspel och grejjer.. Samling kl 8 i Häljarp, första matchen 9:15. Jag körde själv och kom iväg vid 8:30 tiden, efter lite fix med matsäck, kaffe mm. Kom ner i malmö, fick ett telefonsamtal från Michael att det var bara att vända om och köra hem och hämta lucas inomhus skor.. *suck *Han hade packat med fel, och fått med sig dubbarna.. Han fick låna till första matchen av en kompis. Hem igen, snabbt som sören för att vara på plats igen i Vellinge till match nr 2 kl 10.  Jag kom 1 min försent, så han fick dom till 3e matchen..  Första laget hade ändå lämnat w o. Skönt. De blev 3a i gruppen och gick vidare till slutspel! Som var kl 17:45 på kvällen.. Mmmm, spännande timmar där imellan.. Många körde hem så länge, några körde till Ikea i malmö. Själv åkte jag upp till hbg, till sjukhuset och satt hos pappa en stund, för att senare åka tillbaka till Vellinge och se slutspelet.. Som dom tyvärr förlorade, så det var bara att åka hem igen... Men dom var superduktiga! Vilka grabbar!

Phuuuu, vilken dag.. Och vilket körande.. Och tuuuur de finns navigering i mobilen. Annars hade jag bannemaj inte hittat dit eller hem igen! Vi åt middag 19:30 igårkväll. Sen slappa vi i soffan, mer döda än levande.... 

Nästa helg är de turnering i Bunkeflod. Då ska vi packa "rätt" skor kvällen innan, och ALLT ska dubbelkollas! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar