onsdag 27 mars 2013

Fin begravning

Begravningen i fredags var jättefin. Man kanske inte brukar blogga om just begravningar, men jag kan inte låta bli....
Så många fina blommor, så mycket folk som kom (95 pers), en fantastisk präst och vackra melodier från trumpetaren. En underbar sång från Magnus Uggla :Jag och min far, fick tårarna att rulla. Och när "logens" gubbar ställde sig runt kistan i en ring, och prata varmt, då kunde jag inte heller hålla tillbaka tårarna.. Ja, hela ceremonin var vacker. Ljus och fin, inte alls dyster...
Efteråt var de kaffe och tårta. Jag minns inte så mycket från det.. Allt är ett "töcken" När alla hade gått, så körde vi alla barn & barnbarn ut till pappas plats på kyrkogården i Glumslöv. Alla blommor var på plats. Jättefint!

På kvällen var vi och åt på Basilika i stan. Jag & min familj, Ingela & hela hennes familj, brorsans fd & 2 av deras barn samt en flickvän . Vi var 15 pers, och hade riktigt mysigt & trevligt . Ett bra avslut på en tung och jobbig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar