torsdag 21 mars 2013

Begravning..... Vill inte.....



I morgon kl 14 är det dax. Dax att ta ett sista avsked... Känns sååååå overkligt!! Har fortfarande inte fattat det.. Han finns inte mer... Han kommer inte tillbaka. Han är inte på semester..
Han kommer ligga där i kistan.... Har ännu inte brytit ihop/sörjt öppet... Kommer jag göra detta i morgon, när det går upp för mig, att det på pappas begravning vi är på???
Denna låten har jag och min syster bestämt ska spelas. Den är så fin och underbar, och den hänger med oss bägge mot pappa. Jag hörde den i bilen, när jag var på väg hem, efter mitt sista besök hos honom, när han levde, samma kväll han dog, den där tisdagen de 5 mars.... Ingela hörde den direkt på morgonen, efter han dött, då vi suttit flera timmar i hans lägenhet och kom hem vid 06:00 på morgonen, Då var detta den första låten som spelades på hennes radio... Den stämmer in på många sätt också. Och vi kommer alltid förknippa den med pappa..
 
Pappa var så omtyckt av många. Var otroligt social. Hade också ett finger med i det mesta.. Han var ju "fixar Kjelle" för de flesta .Kanske därför det är 95 st anmälda till begravningen... Fick reda på detta i em av syrran.. Jesus, 95 personer.. Så många känner inte ens jag.. Känns som det kommer vara fullsatt i kyrkan, den är ju inte så stor... Men fint kommer det bli. Hans favoritpräst håller i det, 3 psalmer ska sjungas, och även trumpetaren Magnus Johansson ska trumpeta 2 låtar, Amazing Grace och Oh my papa. Känns så skönt när han har skrivit i livsarkivet, hur han ville ha det. Och han får precis det han önskar <3
 
Sov gott fina pappa........ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar