fredag 27 april 2012

Vem stal veckodagarna & stickade conversedojjor

Hallå... redan fredag. Ganska galet... Vem är det som själ veckodagarna. Det var ju nyss måndag... Nåväl, nåväl, de e´ju bra att det är full rulle mot vår & försommar!
Då har man jobbat sin första vecka efter sjukskrivningen... Dock bara 50%. Har funkat bra. Känner jag blir trött i rygg samt nacke, så fort jag slutar, så det ÄR skönt att komma hem och vila sig lite eller vad man säger. Känner även av det på jobb. Och då är det skönt jag har ett höj -och sänkbart skrivbord. De går verkligen upp och ner nu må jag säga. Kör nog snart slut på motorn Hehehehe.

Faktiskt har jag satt personligt rekord hela vecka. Varit på jobb INNAN kl 08:00 var dag!! Har inte hänt på evigheter. Men " plötsligt händer det"

Vintertid, Javisst. MEN innan kl "8" iaf


I onsdags efter jobb var jag och käka lunch hos syrran. Hon bjussa på en Lax/Sparris paj. Herrejevlar vad go´den var!!! Läääängesedan jag åt ngt så gott. Jammi & 1000 tack. Mamma var med där på besök. Hon hade t om kommit dit till frukost, då hennes lägenhet blev slutstädad, då hon än en gång ska flytta... ( sen får de vara nock!! )

Smarriga pajjen
Smördegspaj med lax och sparris finns här  Och som efterrätt blev det andra små godingar som man INTE kan motstå :)

Var burken full eller inte när den sattes fram... Hehehe, de som hände i Glumslöv, stannar i Glumslöv.. 

 
Då jag var tvungen att vara hemma till 13:30 för att hämta minimannen på skolan ( han vill ha skjuts hem när det regnar.. & såklart får han det ) så blev inte besöket jäääättelång.. Men jag jobbar ju ½tid även nästa vecka, så jag kanske överraskar med ännu ett besök. Man får passa på så länge det fungerar :) Sen när alla jobbar som vanligt igen försvinner inte bara veckodagarna, utan då ryker även månaderna...  Och nästa vecka är jag ensam, tis-fre, då både Micke & Lurre drar till Barcelona för att beskåda fotboll.. Snacka om att jag ska äta lax i dagarna 3.... OCH rödbetssoppa!

Ingela visa ett par dojjor hon köpt till deraslilla barnbarn,  herregud så sött.. Stickade converse dojjor... Hade vatt coolt att ha själv med, som morronskor :)



I morgon lördag ska jag skriva in mig på Viktväktarna. Nu får det vara nock helt enkelt!! Spräckt ett par jeans under sjukskrivningen. Gått från strl 38/40-44 på 1 år.. Mår piss av det. Så nu tar jag grepp om deppet och gör något ÅT saken, annars väger jag snart 120 pannor..  Har faktiskt varit inne och sniffat på LCHF, då fler och fler kör på konceptet. men neeej, inget för mig. Jag gillar viktväktarna, och håller mig till dom.

Häromkvällen fick jag ett sötsug...som vanligt... och gjorde mig en fruktsallad på de 2 frukter/bär jag hitta i kylen. Jordgubbar & apelsin. Slängde i en klick kesella. Åååh, det var ljuvligt gott. Hade jag haft mörk choklad hemma hade jag nog rivit ner lite av det med.. men det fungera klockrent utan...


1 kommentar:

  1. Ha ha ha.. :-)
    Tack själv för besöket, sant: Det som händer i G-löv stannar i G-löv....
    Vi får nog höras ang nästa vecka, plötsligt börjar min kalender bli full, opps!!!
    Kram fr systeryster

    SvaraRadera