söndag 29 april 2012

Våren är här, & jag är på G

Mannen klipper kräset. Vilken känsla . Hello Vår!!! Jag sitter inne och längtar ut. Att sätta igång med planering osv i alla krulor.. Kanske ska inhandla ngn tomatplanta kanske. Vill skaffa en sådandär pallkrage och odla min egen sallad & grönsaker.. Ha lite vardaxlyx med att odla själv..Men vart ska den vara någonstans utan att det ser fult ut??? Får ge mig i i veckan iaf och shoppa lite växter. Hoppas bara jag kan plantera dom själv och att rygg/nacke inte tar så mkt stryk....

Igår var jag och skrev in mig på Viktväktarna. herrejewlar... Fick en smärre chock!!!! Fatta.... Jag har gått upp 16 kg på drygt 1 år!!! Say What??? Hello Big Mamma!!!
När jag hoppa upp på vågen, stod och småprata med konsulenten, slog jag ett öga åp siffran... ???? eeeeeh okeeeej. Gnugga mig i ögonen och kikade igen....... Så att det var sant... Jag tippa jag hade öktat ca 8-10 kr... Så var det 16 kg!!! Så nu ska jag loosa 18 kr... När jag hoppade av viktisarna i feb förra året, hade jag 2 kg kvar. Som jag så duktigt skulle " klara av själv" Mmmm se hur det gick.. Åt helvete!! De har kommit smygandes, och det är helt galet....
Jag är fortfarande i chock, men glad jag tog tag i problemet. Nu är jag med för 4.e ggn, och nu ska jag väl ändå kunna lyckas....??  Som jag längtar till juli/aug, när jag får börja träna/jogga igen... Eller längtar man så mkt nu bara för att " man inte får träna" ?? Så kan det med vara.Men lite " vardagsmotion" ska jag lägga in i dagliga schemat iaf. I morgon bitti ringer kl liiite tidigare. Dax för morgonpromenad igen.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar