torsdag 9 februari 2012

Vetrinärbesök & Bio

Fick fatt i en veterinär igår ang Torres. Hon tyckte vi skulle komma in så de fick undersöka honom. Mest troligt var det ett bett i svansen...
Sagt och gjort. Slutade tidigare, åkte till dammen i Häljarp och hämtade upp minimannen, som där där och åkte skridsko med fritids ( han har blivit riktigt duktig på det nu... ) hem, hämtade Torres, som ändå var med på noterna tyckte jag och hade inga problem med att hoppa in i buren... Vi hade tid 15:40, och hann precis i tid :))
Torres var inte lätt att han med att göra där inne!!!. Han väste, fräste och försökte bita dom. Funka inte med tratt. Dom t om lindade in hela honom i en filt.... Inte ens det fungerade. Ja har aldrig sett honom så arg.... Dom ville söva honom för en mer genomgående undersökning ( såklart.... varför inte...)
Bara sprutan/bedövningen kosta 400 kr, sen till kommer undersökning, uppvak mm. Jag var redan uppe i typ 500 kr. Så jag sa faktiskt stopp för det, och bad om antibiotika. Det fick jag för ett par dagar + en tratt han ska ha på sig ( jo tjenna ) samt han har utegångsförbud i minst 1v...



Efter flertal ärende i stan med en katt i bilen som både bajsat & kissat i lådan luktade det inte "hallon", Tror jag höll 190 hem och både jag & Lucas höll andan....

Hem, lämna katten & Lucas till Michael sen vidare in till stan igen. Jag skulle möta upp mina kollegor Irma & Sarah för en bio kväll. Vi börja med en fika på expressohouse, Bagel creme cheese & vaniljalatte. Mmmmmmm så gott.


På bion blev det popcorn och ramlösa ... Gottit. Vi såg En gång i Phuket. Riktigt rolig film med många skratt. En film i min smak helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar