onsdag 1 juni 2011

Så var det onsdag redan ....

Mmm dagarna bara försvinner här i ett rasande tempo... Kom hem i söndags från semestern, innan man hinner blinka är det ons kväll och en ledig "röd" dag i morron och på måndag.. Ska jag vara ledig? Hmm ja lite, lör-mån iaf.. Ska in och jobba ett par timmar i morron, behöver ringa ikapp, då vi missar en auktionsdag... Eller missar gör vi inte, men torsdagens bilar läggs ut idag/ikväll istället, och en av personalen går på semester så vi är underbemannade på fredag, och behöver då komma lite ikapp.... Så vi är ett gäng som gör en insats i morgon....
Har jobbat väldigt mycket extra den senaste tiden... Men just nu trivs jag väldigt mycket med det.. Det går i perioder.. och nu är det en bra period....
Dock råder det lite förvirring för tillfället..... Jag & en till fick ta över vår chefs jobb då han sa upp sig. Jag blev ansvarig för kontoret, Oktawiusz för produktionen/anläggningen... I förrgår kom det ut en annons om " vår tjänst" på vår hemsida...Hmmm, man kan då undra om de inte är nöjda med vår insats, elle rom det är en " princip sak" att de måste lägga ut en annons... Kan ju lugnt säga att luften gick ur en totalt, sågad vid knäskålarna, slag under bältet, you name it!!! Vad händer... Motivationen sjönk rejält, men kämpar ändå vidare,,, för det är ju kuuuul... OM det är så att de söker en " ny platschef" igeeeen, så kanske man ska visa framfötterna ännu mer nu, och göra ännu mer bra ifrån sig så att man får jobbet " på riktigt". Ska skicka in min ansökan som alla andra kan göra.. Har precis suttit och snickrat ihop ett CV... för första gången i mitt liv... Gaaaagh..... Bör kanske även skriva ett personligt brev..... Hur gör man det då??? Jaja, allt finns att googla på, så det löser väl sig i slutändan.
Mailade vår VD med, och hon lovade att ringa upp mig på fredag...... Fredag!!!! Herregud,,, de e ju evigheter dit....Eller flera timmar iaf... Vill ju ha svar nuuuuuuuu.... Känns lite ovist...... Typ som " Upp som en sol, ner som en pannkaka", får man göra såhär egentligen....? Men vi har ju inte fått något skriftlig heller än sålänge, så då kan ju företag göra som dom vill....  En erfarenhet rikare är man iaf.... "Få allt på papper på direkten"
Men, men, om detta inte skulle gå vägen, kommer det komma ut en annan tjänst jag tänker söka :  Ansvarig för alla kringtjänster, för alla kvd-orterna... En kul utmaning. Jag fick se ansökan igår av en kollega som var nere från Stockholm. Hon tyckte att den tjänsten skulle passa mig som handen i handsken..... Kanske kan ha bägge tjänsterna?? Både ansvarig för kontoret samt den....???
Jaja, nu lever jag i ovissheten ett tag till, så får vi se sen hur det blir.... Det finns ju en mening med allt.. ( iaf enl mig )


Har fortfarande förbannat ont i min nacke/skuldra/rygg... Såååå trist.. En strålande bultande ömhet ner i vä armen, stickningar/domningar i handen, ut i fingertopparna...... sa jag med att det bultar med i armen.... brutalt om nätterna????? Kränger panodil, som hjälper psykiskt iaf.... På natten har jag svårt att sova... vaknar, får ligga/sitta som en fällkniv i soffan  för att få det skönt... Pga förlite sömn, ökar tyvärr mitt otålamod, är väldigt lättirriterad, okoncentrerad mm. Men mår ändå bäst på dagarna, när jag gör ngt... Då är det precis som om man"glömmer bort" smärtan..... OCH pga av allt detta så har jag tappat motivationen helt på att springa.... det går bara inte, det gör föront... Men jag är fortfarande ute och går, och jag cykla till jobbet igår, och dfet gick bra iaf.. Men jag vill ju få tillbaka motivationen att jogga.... Det är såååå skönt att ta på sig joggingkläderna, sätta på bra musik och bara ge sig iväg.... Aja, det kommer väl tillbaka.... Har tid hos sjukgymnasten på tisdag iaf, och det besöket sr jag verkligen fram emot...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar