måndag 6 juni 2011

Lör, Sön, eller Mån???

Ja, vad är det för en dag egentligen?? När man är långledig så tappar man liksom bort sig... Känns helt klart som söndag idag, fast det är måndag....Och Sveriges Nationaldag, wihooo, Grattis Sverige, Kingen och alla andra som fyller år... För vist fyller han år idag?? Hmmmm...
 Kom på med innan att jag missa Grey´s Anathomy i onsags,,, gaaaaagh!!! OCH missa reprisen igår, just bara för jag missa det var söndag igår och inte idag.. Vilse i pannkakan... finns det ngt som heter så? Jag känner så iaf.... Kan åsså va för att man känner sig mer eller mindre drogad av dessa tabletter. Men de gör susen iaf :)) Och i morron är det " Time for Sjukgymnast" Jodiladihoooo

Det sämsta med att vara långledig, om man nu måste vara lite kristisk... Är att man äter så in i helvete... Jag småäter galet mycket. Nu får det banne mig vara stopp på detta. Mår faktiskt inte bra av det, det både känner & märker jag själv. Humöret svänger, kläderna börjar tighta till, nä, detta är ohållbart!!! Nu blir det hårdkörning fram till i midsommar iaf. Men mat är ju förbannat gott, grillat lite, ätit kebabb, lite lösgottor mm.


I  lördags  var jag & Lurre och hälsa på pappa i Rydebäck. Han hade fått så mysigt & fint i sin trädgård. Så fint vill jag med ha det.. Vi får ta ett ryck här en kväll/em alt nästa helg...




Igår var det "klass träff" med Lucas klass på Järavallen. Då vi är klassföräldrar som vi delar med ett annat par föräldrar, så hade vi med fröknarnas hjälp arrangerat en tippsrunda. Men frågor som barnen lärt sig under året. Och det slutade med att barnen vann såklart.. Så föräldrarna fick säga i kör : Vi är inte smartare än en 1:e klassare... " Efter det så grilla vi lite och sen var det dax för brännbollsspel. Även där, barnen mot föräldrarna. Så sant som det är sagt, så utklassa även barnen oss föräldrar där.... " Big mycke " med.. Själv var jag inte med, jag satt och var åskådare, men det var med jättetrevligt.




På em kom Therese & c/o hit och badade och stanna på lite grillat. Trevligt som vanligt.



 På kvällen såg vi ännu en film.. Har sett 3 filmer nu under ledigheten, Änglagård 3, Just go with it & Unknown. ALLA 3 har varit super. Den roligaste var nog ändå Just go with it :)



Nu väntar en förbannat tråkig strykhög på mig... Men , bara att ta tag i saken ... :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar