måndag 20 juni 2011

Öppet hus på KVD

Idag hade extra öppet med visning på jobb samt litet öppethus, till kl 20 för vi fira att vi fyller 20 år iår. Dagen börja bra med extra sovmorgon till kl 8 då jag skulle börja senare för jag kan inte jobba för många timmar... åkte till fritids med en glad kille som längtat till fritids?! När vi väl kom dit, så var det inte lika kul mer, inte kul att komma sent, alla hade ju redan börjat leka och han hitta inte sin kamrat direkt heller.... När jag väl kom till jobb, braka skiten loss med, hade ju mycket att förbereda på 2h... Åkte och inhandla ett tält/paveljong som jag kom på Angelica kunde stå under när hon koka korv och bjöd på kaffe... kom tillbaks till jobb strax innan 12 och vi var 4 st som montera ihop det, gick rätt smidigt.... Tills kl nästan var 13 och vi öppna för allmenheten... Tältet var pyntat med ballonger och det såg jättefint ut, Bord var på plats, lika så tillbehören med gryta, muggar, kakor, papper & information ang våra tillägstjänster... Gick liksom bara in och skulle hämta sista påsen och Angelica en förlängningssladd. Då kommer värsta spöregnet och en mindre orkan, det sliiiiiter upp tältet , ALLT flyger omkring, tältet far iväg över ett staket och landar på en bil.. Regnet vräker ner... Jag går bananas, blir vansinnig, river isönder tältfan, bryter pinnarna, vill verkligen flisa sönder allt och elda upp skiten. Får snabb assistans och får in sakerna i hallen iaf, allt är blött.... Springer och plockar upp det jag hittar.. Blir genomblöt och är allmänt sur.... Blev ju inte alls som jag tänkt mig, man har ju alltid en innre bild hur man vill det ska se ut, tji fick jag. När mina arbetskolegor fixat klart så såg det fint ut igen, blev perfekt att ha det i hallen med, kanske tom bättre.... Men de flesta fick se mina sämsta sida idag och jag skäms lite nu i efterhand... Moget av mig? Näää.... Men alla har vi väl våra mörka sidor som kommer fram när man minst anar det! ;)
Trots kaffe, kakor, korv m bröd & tippsrunda, kom det inte så många fler besökare...   Detta kanske inte låter så farligt, men det har verkligen inte varit en bra dag idag...... Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att vakna upp till en ny härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar