fredag 3 juni 2011

Var hos läkaren idag

Klarade inte att ut hålla min smärta tills tisdag och sjukgymnasten... Så idag prick kl 08.00 satt jag i kö till vårdcentralen... Fick plats  nr ....... 15...... Hmmm tänkte jag, det här tar tid.. Knappa in mitt telefon nr, men han faktiskt inte mer än att komma till jobb, så ringde de upp mig... Say what....? Har det gått så snabbt någongång innan? nopp...
Iallafall fick jag tid kl 10. Jag förklarade min situation, och doktorn sa att han knappt kunde göra ngt, utan jag skulle invänta sjukgymnasten.. *suuuuuck* kände jag & noooooooooooo, detta funkar inte....
Han undersökte min rygg & nacke lite,och såg jag var "sned". han bad mig lägga mig på magen....på en vanlig brits.. Oooookkej kände jag, detta kommer aldrig att gå... Och nä, det gick inte heller... När jag lagt mig ner, kunde han lika gärna huggt av armen, ONT SÅ IN I HELVETE!!!! och då låg jag ändå med huvudet på sned... han bad mig lägga mig så hakan var ner i kudden.... Han klämde & kände i nacken.. AJ SOM FAN!!! Då brast det för mig totalt. Tårarna rulla snabbt ner för kinderna, i il fart. Jag har en väldigt låg smärtgräns med... Han såg ju direkt jag hade ont, och snabbade sig....
Jag hade fel på kota 5 & 6, eller 6 & 7. Mest troligt en nerv som låg i kläm vid disken alt diskroten... Eller hade jag ont bara i diskarna, ett sk diskbråck, något av det var det iaf. Och snäll som han var, så fick jag smärtstillande, Halleluja!!!! Citodon.. Ska äta 3 ggr/dag i 1 v till att börja med. Kunde bara ringa dit sen om jag ville ha fler.. Tog en på stuts när jag kom till jobb.... Och sicken befrielse... Tog inte så lång tid innan de börja verka, underbart skön känsla. "Thnak U god"
Så nu ser jag fram emot ett besök hos sjukgymnasten på tis, för ev lite akupunktur ( ev.. ) Så skulle jag med ev kunna börja jogga igen om 1 v... Ser fram emot detta med såklart.... När man inte kan göra saker, så saknar man det jättemycket....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar