tisdag 14 juni 2011

Tisdagskväll....och skolavslutning i morgon

Japp då har denna dagen med sprungit iväg, som den brukar... Var hos min "Ostiopat" idag och fick en behandling. Ska gå där typ 1/veckan nu. Jag hade en låsning från fötterna och upp i nacken, så han ska mjuka upp mig. Fick order om att lägga styrketräningen på hyllan ett tag, likaså sit up´s och plankan.. :(( Skulle inte göra ngt som belasta min nacke, så jag kan bli bra snart. Jogga kunde jag göra, såvida jag inte fick ont. Går på Atlaskliniken vid Korpen i Landskrona, och kan varmt rekommendera det till dom som behöver det!!

På jobbet har det rullat på som vanligt, halvmycket att göra om man säger så, i semestertider :)) Så nu ska jag jobba lite ikväll för att underlätta för Emma i morgon fm då hon är ensam. Irma, den lilla räven, drar till Rom ett par dagar... :)) Trevlig sem till dig vännen :))

I morgon har jag tagit ledigt på fm, för att vara med på Lucas skolavslutning. Samling vid flaggstången kl 09.00, då ska det sjungas samt rektorn ska hålla lite tal, sen ska vi sjunga lite till... Blir nog bra... Meeeen, varför inte kyrkan??? Det tillhör ju liksom en skolavslutning, enl mitt tycke iaf. Tur vi ska sjuna " Den blomstertid nu kommer", det är en klassiker iaf, och jag blir alltid helt rörd när den sjungs... Hahahaha så har det alltid varit... Säkert gamla minne man har själv sen man var liten, hur mysigt det var att äntligen ha " Sommarlov" :)) Jag själv har aldrig varit på dagis eller fritids, min mamma har varit hemma, eller var det dagmamma, men jag fick nog vara själv rätt tidigt med, då mamma bara jobba ½ tid.... Nu när  mannen fått jobb och ska jobba hela sommaren  utom v 27 ) Så ska vår son vara på fritids hela sommaren, utom min sem, v 27-30. Men det bekommer inte honom.. Skönt är det. Han tycker det ska bli spännande.... Så på tors drar han igång med det :)

Ikväll gjorde jag en maträtt på nytt recept, som finns på receptsidan. Pasta med krämig baconsås. Jättegott, enkel vardagsmiddag som jag varmt kan rekommendera :))

Nä, dax att jobba lite innan sängen kallar.... I morron får jag 1h sovmorgon, härligt, och en härlig löprunda väntar på mig, sommaren ÄR underbar!!!

1 kommentar:

  1. Kan en ostiopat göra nåt åt min arm/axel tror du ? Det är typ överansträngning eller inflamation eller nåt tror jag. Hege

    SvaraRadera