tisdag 21 maj 2013

Bebismys & onyttig sallad

Ja, sallad är bannemaj inte alltid nyttigt!! Det lärde jag mig idag. Grrr, spott, fräs & morr. Efter att ha tillbringat hela em med inköp av nya möbler, grill & paviljong, korsat vägar från Häljarp - Ekeby - Löddeköpinge, föll kvällsmaten på snabbmat al'a Mc Donald,s när kl närmade sig 18:30.. Hade bestämt mig för Nuggets med sallad, men i kön upptäckte jag att de inkommit 3 nya sallader i menyn. Wooow tänkte jag. Jag äääälskar nyheter, och goda såg dom ut + att de känns lite fräschare med just "sallad"  Valde mellan Kyckling m pesto och någon melonsallad m någon skinka. Det blev kycklingen. Jag hittade inte nyheten i " vv appen" så jag var ju tvungen att kolla upp när jag kom hem. Shit pomfritt. Jag skulle valt melonsalladen... Min sallad var 33 points.... Jaaa 33 jefla points... +brödet på 6 points. Bara salladen är mer än mitt dagliga energibehov... Say whaat!?! Kommer aldrig mer äta den (men ärligt talat så var den jättegod!)  Tom pizza är ett bättre val än den salladen.. Galet. Så var på er vakt! Bara för det är "sallad" är det inte alltid bästa valet... (såvida inte donken skrivit fel i näringsinnehållet)
.
Vist ser den underbart god ut??? Men förbannat onyttig!!!
Nästa gång blir det lätt melonsalladen!
I morse kom min bästa & äldsta vän Helle hit på frukost. Jag duka fram te, smoothie, äggröra, finn crisp, melon, gurka & ost. Ljuvlig frulle. Vem har sagt man måste ha frallor till frukost för de ska vara gott & mysigt.



Med sig hade hon självklart sin 6v bebis Måns. En riktig guldklimp!! Världens sötaste bebis (såklart) som var snäll och nöjd alla timmar de var här. En underbar fm med massa bebismys & kvalitetstid med bästa vännen
 
Bilden kommer liggandes... vet inte vad som händer....
*Smile*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar