måndag 27 maj 2013

"Al in "

Denna helgen gick jag " Al in" med tanke på alla onyttigheter... Fredagen var dock "normal" som den alltid är. Fredagsmys med vindruvor <3
Lördagen började med vägning, vilket gick bra, iiiigen. Wooohoooo. Sen var det match för Lucas del i Marieholm. Matchen gick bra, och grabbarna vann med 5-1. De andra laget spelade hemma mot BBK och även dom vann med 5-0. Efter det blev det en frallebrunch, gofika och slapp i soffan, för sen vidare ner till Clubhouse för lite fotbollsfest med laget. "Vi" avtackade även Michael som tränare, då han bestämt sig för ett uppehåll. Men om jag känner honom rätt, är han tillbaka som tränare innan jul... Han fick jättefina presenter. En fotboll där alla barnen skrivit sin autograf, en Boisa:tröja med alla Boisa autografer, en fin korg med cider och lite nötter. Han blev superrörd och kunde inte hålla tillbaka tårarna. Sen blev det "fest" med en hamburgartallrik, friterade pommes och massa vin.. Mama mia... Denna kroppen är inte van med festligheter så under natten fick jag mitt " straff" Halsbränna delux!!! Aldrig mer var min första tanke...
Men även söndagen spårade ur... Började bra, med härlig nyttig frulle  men avslutades med kladdkaka och lite gotte (morsdagspresent från Lucas)... Jaja, man somnar inte alltid som "viktväktare" men man vaknar alltid som en ;) Idag är det ny dag, ny vecka och framförallt nya tag! De gamla har jag nu lagt bakom mig, och nu kör jag på som vanligt. Veckomatsedlen är planerad, även lite motion inplanerad, solen strålar idag. Känns skönt att vara "back on track"
Avtackningen, inte ett öga tort..
Söndagsfrulle, Rågbröd, ost , tomat, purjolök & melon
Lurres kladdkaka som han bakade till mig som "morsdagspresent"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar