lördag 18 augusti 2012

Vägningsdag och gott knäcke

Idag var det vägning igen.. I vanlig ordning innefanns ångesten när det var dax att hoppa upp på vågen.. Tror jämt jag ökat.. För när det går bra på lördagar, känns det på något sätt man " slappnar" av i början på veckan.. Tänjerlite på gränserna.. Men det gick bra idag med.. -0,5 kg visa vågen! Woohoo. Nu har jag losat tot 4,6 kg sen maj månad. OCH, jag nådde även min 5% delmål enl datorn här hemma. Hmmm, men min konsulent sa inget..undra vem jag ska lita på...? vågar  inte riktigt lita på datorn... Så för att inte ta ut något i förskott, så bokar jag ingen fotvård förrän efter nästa veckas möte, då jag får fråga om det verkligen stämde. Om det stämmer, kommer mina fossingar hoppa av glädje näst nästa vecka :-)


När jag kom hem, baka jag ett gott knäckebröd. Fick receptet av en kollega på jobb. Det är ett LCHF recept, men jag räkna om det i points. Tog man ut 10 bitar, var varje bit värld 2 points. Gott är det iaf.

Knäcke 10-12 rutor

2 dl Linfrö
2,5 dl blandade fröer av solroskärnor & pumpakärnor
1 msk fiberhusk
2,5 dl vatten
1 tsk salt

Sätt ugnen på 160g.
Blanda ingredienserna väl och låt svälla i ca 5 min. Platta sedan ut det på en baklåt, tunt så det nästan täcker ytan. Skär i rutor och grädda sedan mitt i ugnen i ca 45-60 min.Ju längre dom är inne, ju mer krispiga blir dom. Men se upp så de inte bränns vid

jag provade idag för första gången. Jag hade bakplåtspapper. När de hade svalnat var de inte så krispiga, hade dom bara inne 45 min.. Men de kanske ska ligga och "torra till sig" lite. Jaja, man får prova sig fram. Gott är det

3 kommentarer:

  1. Super duktigt av dig Linda bra kämpat :)
    Kram E

    SvaraRadera
  2. Tack kära vän :) Jag firade med en kebabbpizza och ett glas rött nu ikväll hihihi. Kram

    SvaraRadera
  3. Det gjorde du helt rätt i.... :-) kram

    SvaraRadera