torsdag 9 augusti 2012

Solig em, bagel bak & lite bingospel

När jag kom hem från jobb gick jag & Lurre ut i trädgården. De var ju underbart väder. Han ville klippa gräset...., utan betalning!! och vist fick han det. Bara kul de vill hjälpa till! Såklart fick han peng sen :)
Solen sken, Lucas klippte & jag satt och njöt i solen och spanade ut bland våra ägor.

Efter middagen fick jag ett sug på att baka ngt nytt... Ville prova Bagels.
Tog sin lilla tid... Man baka inte som vanliga frallor precis.. Först skulle det jäsa... Sen bakas till baglar, jäsa igen för att sedan läggas i kokande vatten ett par minuter innan det var dax för ungen....
Kvällen avsluta jag med ett parti Bingo med Lucas och en nygräddad bagel & en kopp te. Gottigott gott..


En härlig em & kväll

Bagelsbak


(Michael finns med bakom kulisserna också. Men honom ser man inte så mycket nu förtiden när det är OS på tv... Han lever numera i tv rummet... Snittar nog 8h tv tittande per dag... Jaja,,, de är ju bara OS vart 4e år,som hon i tv reklamen säger... Och ja, jag undrar med vad som sänds nästa sommar... Hihihi. Han har bara semester nästa vecka med... SEN är allt som vanligt igen :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar