torsdag 9 augusti 2012

Spanar efter en cykel....

Vill så gärna ha en ny cykel.. Tänk om de blir en superhöst, och tänk att kunna cykla till jobb rätt så ofta...
Den gamla jag hade.... ja det gick ju åt h-vete med den när jag skulle laga den... Att köpa en ny har jag funderat på... men känner att det svider i plånboken förmycket. herregud var cyklar är DYRA!!!!!! Vist... de håller ju många år, så tänker man så är det kanske inte så farligt... Men jag kan inte ge ett par tusen för en cykel... De funkar inte.. ( Och ja, jag har kollat både Harald Nyborg & Biltema... För dyrt! )
Kollar på Blocket typ varannan dag numera. Har nu missat 2 bra begagnade cyklar för jag är helt sent ute... Skit åsså.... Har dock lite krav... den får inte se ut hur som helst, minst 5 växlar,  ha fotbroms, inga smala däck..... och ramen får gärna vara lite "grov" Priset mellan 800-1100... Och den ska köpas av en seriös säljare... Finns mååånga cyklar som garanterat är stöldgods på Blocket..... Typ denna :

28 tum damcykel" Skepshult"5väksel -lös-2 nyklar lampor frm och back, navel hand och fåtbröms, korg- ingen repor funkar perfekt-snab afär 800 kr

Sen är jag rätt bekväm med av mig. Cyklen måste befinna sig inom en radie som är inom Landskrona kommun, och ner mot Lödde, max Kävlinge... Sen blir dte förlångt att köra.... Undras om jag någongång kommer hitta någon...Hmmmmmm

5 kommentarer:

  1. Jag har blivit lite av en cykelnörd efter att jag fick min nya cykel. Hade en 3-växlad monark tidigare, fick en 18-växlad Merida i våras. Loooove it. Så mycket lättare att cykla. Värt varenda krona - och den kostade mycket mera än 2000.Man sparar in det på bensinpengar rätt snabbt oxå.
    Du kan inte få tag på en begagnad hos en cykelhandlare då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag inte tänkt på Hege :) Tack! Ska se i stan i morgon,,, fö vi har väl vår cykelhandlare kvar i city...? :))

      Radera
  2. Synd det ska vara så nära ;) Kolla Billesholm annars. Jag har hört att det ska vara bra :)

    Kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack E . Har även haft den tanken.. Men känns så långt att åka.. Men absolut, de kan vara värt ett besök..... :))
      Fast Micke har sagt , han kör mig dit cyklen är, så får jag bajka hem den sen... Tror inte vi får in den i bilen nämligen .. Känns så lååååång att cykla från Billesholm bara.... Jag ger Landskona området en månad till, sen får jag nog ta ett besök där iallafall... Någon har kanske ett ställ att låna ut till vår "kula" Hihihihi
      Kram!

      Radera
  3. Jag tycker absolut du ska åka dit och kolla :) Jag har ett ställ så det får du gärna låna. Jag kör dig gärna dit också om du vill :) Nu ska du se möjligheten istället för problemen....

    Kram

    Ps.... Vilka jä*la goda bullar du baka.... Det blev min lunch den dagen. Lindas super duper smarriga underbara och helt fantastiska kanelbullar :) Undra om det var därför mitt bio besök på kvällen sluta med att jag somna på tåget hem fr Hbg 05.21 och vaknar i Lund lördag morgon.... Var hemma lite över sju på morgonen :)
    Borde kanske ha ätit ngt annat än bullarna :) Jag skyller på det :)))))

    SvaraRadera