onsdag 22 augusti 2012

minus på kontot och morgonmöte på skolan med frallor & gott kaffe

Finns det ngt pinsammare när man är och handlar något, och är bombsäker där är pengar på kortet, men när man dratt det lilla gråa och slagit koden så händer det som aldrig får hända  : MEDGES EJ
Hände mig idag... ( Längesedan sista vill jag påpeka... )
Aaaaaaaaaaaaaaaah jag dog för en skund, ville sjuka under jorden, men repade mig snabbt med, - men oooj, vad konstigt, där ska vara pengar... Vänta så ska jag logga in från mobilen och kolla..
Thank god för bank appar!!! Fixa en snabb överföring, vände mig om igen.. - Jooo, där var pengar, kan vi försöka igen ? ........ ........Ha, kolla nu gick det.. Jaja, säker ngt fel i cyberspace ....
Hmmmm, undras vad hon tänkte bakom disken... Antigen är hon van och skänkte inte en tanke på det,,,, eller tänkte hon säkert : åååh, jasså en sån igen,,, tror hon inte jag fattar att hon är pank, bankrutt, nu tar hon från barnens sparkonto.....hrmpf, de kommer hon aldrig betala tillbaka,,jojooo jag kan den sorten.....

Igårkväll var där faktiskt pengar.... Något har hänt efter kl 24 inatt... hatar butiker som inte är online och tar mina pengar med en gång... varför ska det behöva gå någon dag, ibland flera, innan pengarna dras...
Ska gå ner på stan i morogn på lunchen....  :))

I morse kl 08:00 var jag inbjuden till Tallskolan.... Eller inbjuden och inbjuden... Jag anmälde mig frivilligt i våras på enhetsråds mötet.. Och idag var det dax.. Jag var representant från skolan, där fanns en från
"förskolan" som det numera heter.. Det heter ju inte dagis mera.. utan man säger  förskola.. ... Så löjligt enl mig... Dagis är dagis, det har det alltid varit.. Det låter mkt mer harmoniskt och lekfullt i mina öron.. Förskola är mer allvar på ngt sätt... och förskola för mig är när man börjar året innan 1:an, dvs dagens 0:a...  Men, men, allt ändras hela tiden... Skillnaden när man går i 0:an är att då heter det förskoleklass .
Det var iaf vi föräldrarep resentanter, 2 barn från 3:e klass, rektorn, 2 fröknar, 3 politiker och Pia Gagner... Helt seriöst vet jag inte hennes (Pias)arbetsnamn.. Till eleverna förklarade hon sig att det var hon som bestämde över rektorerna i kommunen.. Men vad det heter på riktigt,,, ingen aning...
Vi skulle berätta om vad vi ansåg var bra på skolan, varför vi valde att våra barn skulle gå där, om där var ngt som var negativt mm. Barnen fick berätta om hur dom kände.. Det bjöds minsann på frallefrukost och gott kaffe...  Tallskolan är en kvalificerad Qualisskola, ( hmm hoppas jag har rätt nu... ) Vi har en Grön Flagg , vi är miljömedvetna, budgeten räcker vart år mm. Jag är iaf mkt nöjd med skolan, och tycker det känns trist att lämna efter 3:an. Skolan är liten och harmonisk. Aldrig bråk eller mobbning, och alla är kompis med alla. Kanon! Fick höra att nya regler har bestämts att man får betyg redan från 6an numera, och iform av A - F .... Jaja, allt kan hända till Lurre kommer till den åldern med betyg osv.. Tydligen ska han iaf skriva nationella prov nu till våren. Det gjorde man i 3, 6 & 9:e klass..

Tallskolan


Ikväll spelar lillfisen match i Häljarp. Jag hoppas det slutar blåsa... Jag får tentaklar i håret när det stormar ute, och mössan vet i tusan vart den är ..... Sen kanske jag ska prova nya knäckebröd... Fick ännu ett smarrigt recept av en go vän idag!!

1 kommentar:

  1. Hörredudu syster yster....
    Jag försöker också lära folk att säga Förskola i stället för "dagis" ;-)
    Vi försöker höja vår status och få högre löner och då klingar liksom Förskola bättre. Vi har också läroplaner och en massa krav på oss precis som skolan har. FÖRSKOLA låter mer proffsigt, precis som vi är.... Ha ha ha...

    Oj då det där med "medges ej" har jag också råkat ut för x antal gånger. Snacka om svett på ryggen och röda kinder. Ha ha ha....

    Hoppas det går bra för Lucas ikväll!
    Kram

    SvaraRadera