söndag 22 juli 2012

Ven blev Järavallen


Igår skulle det blivit Ven med jobb. istället blev det Järavallen. Där var fullbokat på ALLA avgångar hem.... Man kunde chansa sa dom, och stå i kö..Men jag menar, om där varit fullt på alla turer, hur skulle vi då tatt oss hem..... Tänk om vi aldrig fått blats på någon avgång hem,,, då hade vi fått campa där.. Nä nä,  Vi fatta ett snabbt beslut att åka ut till järavallen istället och slappa. Och äta upp all mat vi hade med oss.... Jag kände en stor besvikelse... Jag ville till ven..men det var ändå trevligt i skogen.
Skulle dock haft ett "kubb spel" med oss.. men en fotboll och ett freespie var också lyckat för de flesta.... Och tuuuur med vädret hade vi. Strålande sol hela tiden. Jag gick barfota och fick riktiga sommarfötter.. Älskar det!
Våra KVD-maskottar, Fanny & Mira
Fanny låg och kolla så maten grillades ordentligt
Nisse & Rolf förbereder grillen. Rolf var grillmästare dagen till ära :)

Kycklingklubbor, lår, korv, hamburgare & Hauloumiost på spett. Jamm Jamm

Buffén  uppdukad. Fanny går först inspektionsrunda innan vi andra intar käket
Mina fossingar var "kol"svarta... Underbart!!!

Efter maten var det skönt att "jäsa" i gräset...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar