torsdag 19 juli 2012

Olika planer, 0 energi

På semestern vill man hinna med så mycket som man inte gör annars... Vi gör verkligen INGET om dagarna... Min energi lyser med sin frånvaro... Jag tar semesterordet på blodigt allvar... Jag slappar från morgon till kväll, gärna i pyjamas hela dagen om det går....  Borde storstäda, röjja på Lucas rum, städa ur gamla leksaker som bara dammar och tar plats,  bland våra egna saker, putsa silverbesticken, fixa i trädgården, göra vid "tvättstugeprojectet" mm.... Under min första sem vecka städa jag i skåpen, skafferiet mm. Efter det hände absolut nada.. Överarbetade jag mig där kanske ?? :))

Tvättstugeprojektet jaaaa.... Jag tittar på tvättstugan var dag... Det är där jag vill börja.... Den är inte vidgjord sen sent 1800-tal.....
Jag känner ingen snickare i bekantskapskretsen, så mkt får vi göra själva... Vi behöver ta hit en rörmokare som kan koppla bort  och ta bort vattenrör till att börja med.. Känner ingen sådan heller.... Har börjat riva ner "gamla" skåpet.. Men kan inte ta bort det helt, då taket är byggt utefter skåpet. Och det går liksom upp i vinden.. (Jag tog min hand bakom, in i luftspalten, och kände "vinden", Riktigt räligt.... ) I sådanafall måste vi göra om ALLT, och det vill vi inte nu... ( eller jo... vem hade tackat nej till nytt tak med spottar i ? Allt är ju en pengafråga..  ) Så min plan och tanke är att snittsa till det på ett bra sätt, och liksom " bygga" in en del av skåpet i gipsskivor och sen måla/tapetsera allt där vid gamla rören så det blir som en "fondvägg" , sen måla resten vitt :)




Jag vill köpa en bänkskiva att lägga ovanpå tvätt & torktummlare.. Just det måttet kan man inte bara" få, utan man måste köpa en större längd och kapa själv.. Inne på Jem & Fix kunde de inte hjälpa till med sånt..Inte ens mot betalning... Nä nä, skit i det då... Får se vad Ikea säger om saken... Sen behöver vi köpa ny garderob och få mer ordning och struktur på saker å ting... och en ny dörr av ngt slag till gamla pannrummet....







Ja dessa tankar går jag i dagligen.. Men som sagt.. 0 i energi... Jag orkar inte ta tag i ngt.... Får ha julen i sikte.. Att de är klart tills dess..... :) Jag ser ju framför mig hur det kommer se ut när det är klart..
Om 1 v ska jag med svägerskan till Ikea, utan barn... Kanske hittar man lite tipps å trix där som kickar igång en....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar