fredag 27 juli 2012

Glassmaskin och ett morgonpass

Igår köpte vi en glassmaskin. Ska testa ikväll och se om det är något. Har läst både ris & ros om den. Hoppas den fungerar som den ska. Lucas är överlycklig. Han har längtat så länge efter en "egen glassmaskin". Ikväll ska han göra vaniljglass med nutella i ....
Själv blev jag överlycklig för mina nya kryddor från Ikea :) Där ska bli persilja, oregano och citron meliss. Men det tar väl ett par veckor skulle jag tro... Så smidigt.. Köper 3 st muggar som innehåller 3 st puckar med jord, och sen fröer...





Underbara sensommarkvällar. Fick mess av en vän, de satt borta på leket, hon och barnen. Jag och Lucas drog dit med en fotboll. Vi satt i gräset och snackade medans barnen spelade "chicken" el vad det heter. Efter ett slag märkte vi hur trötta alla var, för det ramlades hit & dit, tårarna föll lätt, det fälldes och de blev frisparkar. Så vi avbröt allt innan någon skada sig ordentligt...  Man märker att värmen tar hårt på dessa kidsen :)) En härlig kväll blev det iallafall.




Steg upp i tid idag.Redan kl 08:00. Skulle köra mitt morgonpass med alla nya övningar jag fått av sjukgymnasten.Tar ca 30 min att gå igenom allt. Många nackövningar och en del bålövningar. Ska göra 15 repitioner av allt, hur många ggr jag vill per dag. Jag börjar med 2 ggr/dag med nackövningarna och plankan. Känns skönt att vara på G igen. Jogga osv, väntar jag med iaf 3 v till, tills jag ska dit igen. Börjar med detta.

Gummiband, hantlar och massa övningar. Inga undanflykter mera...
 
Idag vid lunch, ska jag & Lurre bege oss ut till syrran i Glumslöv. En fikatajm, samt att äntligen få träffa min systersons dotter Ninja. Ska bli mysigt. Lucas tyckte det var viktigt att Wille & Charlie ( Emils och Sannas moppsar) var med. De var dom han längta efter, sen Emil, sen Sanna & bebisen. Alla kommer vara på plats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar