tisdag 10 juli 2012

Inget att göra....

Idag vill jag baka.. Idag är det ett typiskt bakväder! Massor av bullar, kakor att fylla frysen med... i alla dess former. Kanelbullar, bärbullar, hårda kakor, muffins, maränger mm.... Men jag har satt bakförbud på mig själv tills på lördag iaf. Klarar inte av att motstå frestelsen... Och jag m å s t e skärpa till mig inför vägningen på lördag. Jag är fullt medveten om jag att jag ökat i vikt sen senaste vägningen. Men vill ju inte öka mer än detta... Efter lördag har konsulenten sem i 2 v, så då dröjer det ytterligare 3 v innan nästa vägning.. Jag trodde jag skulle vara klar i sep någongång med mina kg.. Ha ha ha, jag skrattar högt.. Det kommer inte ske... Men mål måste man ha, annars har man inget att sträva efter. Så mitt mål är att vara klar lagom till höstlovet v 44 ( 16 v ). Då planerar vi en utlandssemester... Och förhoppningsvis måste jag köpa nya badkläder tills dess...
Om mindre än en månad får jag börja träna igen. Ska bli gött. Då har det gått 4 mån sen min operation. Och jag har faktiskt skött mig väldans bra. Bara gått promenader och inget annat. Nu vill jag köpa ett löpband el en crosstrainer... Så finns det inga undanflykter att inte röra på sig.....
Kanske ska ha det som en belöning efter mitt andra delmål....




Så vad ska man hitta på en grå trist dag som denna ? Lucas är hos en kompis... så jag är helt själv. Är de nu man ska passa på att städa skafferiet, putsa silvret, rensa ut..?? Eller bara lägga sig på soffan med en bok och tillåta sig att bara vara... Äh, jag tror jag ringer en vän helt enkelt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar